زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد

رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: در حال حاضر دامداران و مرغدارها در ورطه ورشکستگی قرار دارند.

محمدشفیع ملک‌زاده رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک لیتر برای دامدار هزار و 600 تومان است، در حالی که قیمت هر لیتر شیر در بازار هزار و 400 تومان است و این به معنای متضرر شدن دامداران است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای تولید در کشور افزود: در کشورهای پیشرفته یارانه مناسب و عادلانه‌ای به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، در حالی که این یارانه‌ها در کشور ما جبران‌کننده ضرر تولیدکننده‌ها نیست.

ملک‌زاده در ادامه به تأخیر پرداخت یارانه به تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع هزینه محصولات لبنی هم با تأخیر چند ماهه به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی در ادامه به وضعیت تولید مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک مرغ برای تولیدکننده حدود 4 تا 5 هزار تومان است در حالی که قیمت فروش در بازار حدود 3 هزار تومان است و این یعنی به طور متوسط تولیدکننده در هر کیلو هزار تومان ضرر می‌کند.

محمدشفیع ملک‌زاده اظهار داشت: بالا بردن قیمت‌ها، رشد صنایع تبدیلی و فرآوری، کم کردن واسطه‌ها و افزایش یارانه‌های پرداختی به بخش تولید، موجب رونق این بخش و کاهش ضرر تولیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
اصلا دولت سیاستش این است که ما وارد کننده باشیم کدوم حمایت کدوم توجه الان سه سال است نه اشتغالی ایجاد شده نه تولید رونق گرفته
آخرین اخبار