در حال به روز رسانی؛

القاعده مسئولیت حمله به هتل بورکینافاسو را بر عهده گرفت/ آزادی 63 گروگان

سازمان تروریستی القاعده شاخه مغرب مسئولیت حمله به هتلی در «اوگادوگو» پایتخت بورکینافاسو را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری خارجی بامداد شنبه از تیراندازی و گروگان گیری در هتل اصلی مرکز شهراوگادوگو پایتخت بورکینافاسو خبر دادند؛ حمله ای که تاکنون به گفته «روبرت سانگاری» مدیر بیمارستان «یالگادو» در پایتخت بورکینافاسو به دست کم 20 کشته و 15 مجروح منجر شده است.

در این حمله، سه فرد مسلح ناشناس در هتل «اسپلندید» که اغلب مورد استفاده غربی ها و کارکنان سازمان ملل است، اقدام به تیراندازی و گروگان گیری کردند.

پایگاه «سایت» ویژه رصد جریان های افراطی ساعاتی پس از این حمله نوشت، سازمان تروریستی القاعده شاخه مغرب مسئولیت حمله به هتلی در «اوگادوگو» پایتخت بورکینافاسو را بر عهده گرفته است.

برخی کاربران رسانه های اجتماعی در این کشور غرب آفریقا خبر دادند که «حالت آماده باش قرمز» در اوگادوگو پایتخت بورکینافاسو اعلام شده و منابع محلی اعلام کردند که حادثه گروگان گیری همراه با انفجار و تیراندازی بوده و کشته هایی هم داشته است.

خبرگزاری رویترز نیز از تیراندازی میان پلیس و افراد مهاجم در بیرون هتل خبر داد.

از سوی دیگر، بی بی سی از آزادی 33 گروگان از هتل "اسپلندید" در واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو خبر داد. وزیر ارتباطات بورکینافاسو اعلام کرد 33 نفر از افرادی که تروریست ها در هتل اسپلندید در واگادوگو به گروگان گرفتند، از جمله یک وزیر دولت آزاد شدند.
وی در توییتی اعلام کرد: "کلیمن ساوادوگو،" وزیر خدمات عمومی، کار و تأمین اجتماعی و حدود 30 گروگان که افراد مسلح جمعه شب به گروگان گرفتند، آزاد شدند.

در همین ارتباط، شبکه راشاتودی در خبری فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه از آزادی 63 گروگان خبر داد که 33 نفر از آنها زخمی هستند. شبکه اسکای نیوز عربی نیز در خبری فوری اعلام کرد خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر کشور بورکینافاسو از وجود 10 جسد داخل رستورانی مقابل هتل محاصره شده در واگاوادو خبر داد. 
خبرگزاري فرانسه در خبري فوري از واگادوگو از شنيده شدن صداي تيراندازي از طبقات بالاي هتل اسپلنديد خبر داد. 

همچنین شبکه المیادین در خبر فوری به نقل از وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: احتمال دریافت کمک از نیروهای ویژه فرانسوی را برای بازگرداندن هتل از دست تروریست ها بعید نمی دانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار