ابراز نگرانی شاهزاده اردنی از همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا

نامزد انتخابات ریاست فیفا امضای سند همکاری بین کنفدراسیون های فوتبال آسیا و آفریقا را تلاش برای مهندسی آرا در انتخابات فیفا دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان شاهزاده علی بن حسین که به همراه شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دو نامزد آسیایی انتخابات فیفا هستند نگران آن است که  امضای تفاهم نامه چهار ساله بین دو کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا، که به گفته دو طرف هدف آن "توسعه فوتبال در دو کنفدراسیون" است، در واقع شیوه ای برای مهندسی "رای بلوکی" در  انتخابات آینده فیفا باشد و به همین دلیل خواستار بررسی این سند همکاری از سوی کمیته انتخابات فیفا شد.
 
شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئيس AFC  یکی از 4 نامزدی است که در روز انتخابات فیفا که 26 فوریه خواهد بود به رقابت با بن حسین می پردازد ،او در بیانیه ای  در سایت رسمی CAF  از لحظه امضای سند همکاری به عنوان "روز به یاد ماندنی" یاد کرد.
 
اما شاهزاده علی بن حسین نیز در بیانیه خود با اشاره به نقض احتمالی قوانین انتخابات گفت: "من نگران هستم که این اقدام تلاشی برای نقض قوانین انتخاباتی در انتخابات ریاست فیفا باشد، من  با ارسال نامه ای به کمیته انتخابات فیفا نگرانی های خود را به اطلاع آنها رسانده ام. از آنها درخواست کرده ام  این موضوع  را مورد بررسی قرار دهند.

من همیشه حامی همکاری های بین قاره ای بوده ام منطقه ای، اما به نظر می رسد زمان بندی این تفاهم نامه بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و افریقا تلاشی آشکار برای مهندسی رای بلوکی است.

فدراسیون های فوتبال آفریقا فروشی نیستند و منابع توسعه ای متعلق به فدراسیون های ملی فوتبال نباید از سوی نامزدهای ریاست و رئیس کنفدراسیون برای مصالح سیاسی استفاده شود.
 
باید این پرسش مطرح شود: آیا این قرارداد که توسط اعضای کمیته اجرایی هر دو کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا تایید شده و زمان اعلام آن، قبل از انتخابات ریاست فیفا، قابل قبول است؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار