دورخیز شرکت خودروسازی آئودی برای نخستین حضور در بازار ایران

در ادامه رقابت غول‌های خودروسازی جهان برای حضور در بازار ایران، آئودی نیز شرایط حضور در این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه «اوتوموتیو نیوز،» شرکت آلمانی «آئودی» در حال بررسی حضور در بازار خودروسازی ایران است. در صورت تحقق این امر، نخستین بار خواهد بود که این شرکت در بازار خودروسازی ایران حضور می‌یابد. مسئولان این شرکت معتقدند خودروهای لوکس در ایران طرفداران زیادی دارد و به همین جهت قصد دارند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سخنگوی آئودی در این باره گفت: در ایران خودروهای لوکس طرفداران بسیاری دارد و به همین جهت ظرفیت فروش آن‌ها بالا است. 

«دایملر،» شرکت خودروسازیِ رقیب فولکس‌واگن، روز گذشته با شرکت ایران خودرو و گروه صنعتی «ماموت» تفاهم‌نامه مشترکی را به منظور آغاز همکاری در زمینه ساخت کامیون امضا کردند. 

سخنگوی بخش خودروهای لوکس «بی‌ام‌دبلیو» نیز اعلام کرده است تحولات سیاسی و اقتصادی آینده ایران، تکلیف حضور غول خودروسازی آلمانی در این کشور را مشخص خواهد کرد.

هم‌اکنون نمایندگان شرکت آلمانی «فولکس‌واگن» نیز برای گفتگو با تجار ایرانی به منظور عقد قرارداد واردات این خودرو، در تهران به سر می‌برند. 

بنابر اعلام اتاق بازرگانی و صنعت آلمان، به دنبال لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، شرکت‌های این کشور می‌توانند تا سقف 10 میلیارد یورو کالا به ایران  صادر کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار