حرفه ای گری در سایپا رنگ باخت

نکونام برای مرخصی رفته یا مذاکره

برخلاف اصول حرفه ای فوتبال دنیا جواد نکونام در دوران مرخصی خود با باشگاه العربی قطر مذاکره کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری عصر امروز باشگاه سایپا بیت الله رضایی مدیرعامل نارنجی پوشان نکته ای را درباره مذاکره جواد نکونام با باشگاه العربی قطر مطرح کرد که نشان می دهد باشگاه های ما با گذشت 15 دوره از رقابت های لیگ برتر ،همچنان فرسنگ ها از اصول حرفه ای فاصله دارند.
مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر مذاکره نکونام با باشگاه العربی قطر گفت: (( او 2-3 روز مرخصی گرفته است. حالا نمی توانیم دخالت کنیم که چه کاری انجام دهد. ما آخرین مهلت را تا چهارشنبه تعیین کرده ایم. اگر در هیأت مدیره مورد موافقت قرار بگیرد این کار را خواهیم کرد.))
این صحبت بیش از هر موضوعی نشان می دهد که باشگاه های ما می توانند هیچ گونه کنترلی روی بازیکن تحت قرارداد خود نداشته باشند!
 چرا که اگر نکونام به طور مثال  در زمان حضور در اوساسونا از مسئولان باشگاه مرخصی می گرفت،بدون مجوز از سران آن باشگاه حرفه ای اجازه نداشت با هیچ تیمی مذاکره کند .
اما در فوتبال ما این موضوع به طور کل برعکس است و مدیرعامل باشگاهی همچون سایپا با سابقه سه قهرمانی در سطح اول فوتبال کشور اعلام می کند ما نمی توانیم روی مرخصی بازیکن خود کنترلی داشته باشیم و همین عامل سبب می شود تا بازیکن به راحتی باب مذاکره با مسئولان سایر باشگاه ها را باز کرده وصرفا به دلیل وجود شرایط بهتر در باشگاه خواهان،قصد جدایی از تیم خود را داشته باشد بدون این که رضایت باشگاه در این مذاکرات جلب شود.
البته اگر کاپیتان سابق تیم ملی از مسئولان باشگاه سایپا مرخصی گرفته باشد ،باید نقدی هم به مذاکره نکونام با العربی قطر وارد کرد،چرا که به واقع این بازیکن با سابقه سال ها حضور در سطح نخست فوتبال اروپا از موقعیت سوء استفاده کرده و خیلی راحت و بدون مجوز با تیم های خواهان خود مذاکره می کند.
در همین پنجره زمستانی نقل و انتقالات بارها شاهد بودیم که بازیکنانی به دلیل خودسرانه مذاکره کردن با سایر باشگاه ها توبیخ و جریمه مواجه شدند، اما در باشگاه سایپا به بازیکن تاثیر گذار خود مرخصی می دهند اما بازیکن مذکور با تیم  قطری برای بازگشت به دوران لژیونری مذاکره می کند.
به هر حال این واکنش منفعلانه  مدیریت باشگاه سایپا در برابر مذاکره نکونام با العربی جای بحث دارد هرچند رضایی جدایی قطعی جواد را تنها با کسب رضایت نامه از سوی باشگاه مرتبط دانسته است.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار