پیکر رضا احدی به خاک سپرده شد+ فیلم،عکس و مصاحبه

تشییع پیکر رضا احدی صبح امروز در ورزشگاه شهید شیرودی انجام و پس از آن در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم تشییع پیکر رضا احدی، رودی فولر ایران صبح امروز از ورزشگاه شهید شیرودی با حضور جمع کثیری از اهالی فوتبال برگزار و پس از آن به بهشت زهرا برده شد و پیشکسوت استقلال در خانه ابدی آرام گرفت.

در این مراسم نفراتی مانند علی فتح‌اله زاده، بهرام افشارزاده، بیژن طاهری، محمدرضا مهدودی، افشین پیروانی، کریم باقری، پرویز مظلومی، خسرو حیدری، وحید طالب‌لو، بهتاش فریبا، علی‌کریمی، احمدرضا عابدزاده، مهدی رحمتی، علی پروین، پرویز برومند، محسن عاشوری، حسن روشن، محمود خوردبین، مهدی امیرآبادی، عادل فردوسی‌پور، حنیف عمران زاده‌، علی جباری، صمد مرفاوی، محمود کلهر، فرامرز ظلی، علی نظری جویباری، علی شوری، محمود فکری، محمد نوری، محمد مومنی، نصرالله عبدالهی، حسین فرکی، قربانعلی‌پور، کاظم اولیایی، حسین شمس و فرزاد مجیدی و  ... حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ مصاحبه

احدی بازیکن سابق استقلال است که 2 روز پیش دار فانی را وداع گفت.
پروین: کارمان شده مدام بیاییم شیرودی تشییع جنازه
علی پروین در مراسم تشیع پیکر رضا احدی گفت:رضا شاگرد خودم بود، من هیچ‌گاه بی‌احترامی از او ندیدم. کار ما این شده که مدام به ورزشگاه شیرودی بیاییم و پیکر پیشکسوتان را تشیع کنیم، بعد به بهشت زهرا و از آنجا هم به خانه‌هایمان برویم.

وی تأکید کرد: امیدوارم مسئولان ورزش به این مشکل رسیدگی‌ کنند و به وضعیت پیشکسوتان رسیدگی شود تا دیگر شاهد این اتفاقات نیفتیم.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ مصاحبه

پیروانی: باید تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم
مدیر تیم ملی فوتبال گفت: درگذشت مرحوم احدی را به باشگاه استقلال، هواداران این تیم و به خصوص خانواده احدی و جامعه پیشکسوتان تسلیت می گویم.

افشین پیروانی در ادامه بیان کرد: متاسفانه ما تا پیشکسوتان زنده هستند قدرشان را نمی‌دانیم، فقط منتظریم کسی بمیرد تا در ورزشگاه شیرودی پیکیر او را تشییع کنیم.

مدافع پیشین تیم ملی گفت: امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا ما پیشکسوتان تا زمانی که زنده هستیم از همدیگر حمایت کنیم و قدر هم را بدانیم و اینطور نباشد تا یک نفر مریض می‌شود و یا خدایی نکرده می‌میرد به او توجه کنیم. وقتی یکی از آنها از دنیا رفت هر چقدر جمعیت هم سرخاکش بیایند فایده‌ای ندارد؛ پس بهتر است تا زنده هستیم از هم حمایت کنیم.

پیکر رضا احدی به خاک سپرده شد+ فیلم،عکس و مصاحبه

مجیدی: کاش به جای الان زمان زنده بودنش دور هم جمع می شدیم
فرزاد مجیدی گفت:‌ ما یک قهرمان ملی را از دست دادیم اما بعد از سه روز همه چیز را فراموش می‌کنند. بهتر است تا وقتی کسی زنده است به یادش باشیم.

وی ادامه داد: برایم جالب است که تا عزیزی را از دست می دهیم دور هم جمع می‌شویم، زمانی که هادی نوروزی فوت شد همه بهترین نمایش‌ها را بازی کردند اما بعد از یک هفته همه چیز فراموش شد. رضا احدی دوران سختی را سپری کرد و کسی دورش نبود تا او را دلداری دهد اما الان در ورزشگاه شهید شیرودی جمع شدیم و بعد هم به خانه‌هایمان می‌رویم و همه چیز تمام می‌شود اما این داغ است که بر دل خانواده و عزیزان رضا احدی تا همیشه باقی می‌ماند.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ فیلم،عکس و مصاحبه

حیدری: به نظر من احدی به حقش در مربیگری نرسید
خسرو حیدری گفت: مهمترین ویژگی مرحوم رضا احدی جنتلمنی او بود و همیشه سعی می‌کرد شخصیتش را حفظ کند. او دوست نداشت به هر قیمتی به هر جایگاهی برسد و به نظر من مرحوم احدی به حقش در مربیگری نرسید، چرا که دانش فنی بالایی داشت. البته در بحث بازیکنی، اولین لژیونری بود که به آلمان رفت. من افتخار شاگردی مرحوم احدی را دارم و باور نمی‌کنم که او از بین ما رفته و دیگر زنده نیست.

بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران اضافه کرد: تمام فوتبالیست‌ها باید به این موضوع فکر کنند که روزی بازنشسته می‌شوند و به توجه نیاز دارند، بهتر است برنامه‌هایی اجرا شود تا پیشکسوتان هرازچندگاهی در مراسم جشنی حضور پیدا کرده و دور هم جمع شوند، نه اینکه در مراسم ختم همدیگر را ببینند. به هر حال، خیلی از آنها برای تیم ملی هم زحمت کشیده‌اند و در خوشحالی مردم سهیم بودند.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ مصاحبه

طاهری:همه در غم احدی عزادار شدیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس، در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم رضا احدی گفت: جا دارد به همه جامعه فوتبال تسلیت عرض کنم ما همه در این غم عزادار شدیم بنده ارتباط زیادی با این مرحوم نداشتم اما دورادور وی را می شناختم. 
 
علی اکبر طاهری همچنین درباره شرایط تیم پرسپولیس گفت: روز گذشته با دروازه بان ازبکستانی و همچنین علی محسن زاده دروازه بان دوم تیم نفت تهران قرارداد امضا کردیم. 
 
وی در خصوص انتقال بیرانوند به پرسپولیس افزود:ما دوست داشتیم این دروازه‌بان ملی پوش را به خدمت بگیریم اما متاسفانه به علت بالا بودن مبلغ درخواستی موفق به این کار نشدیم. 

 مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ فیلم،عکس و مصاحبه
نظری‌جویباری: فوتبال دینش را به احدی ادا نکرد
علی‌ نظری‌جویباری گفت: وظیفه همه ما بود که در این مراسم حاضر باشیم. رضا احدی در اوج جوانی از بین ما رفت آن هم در حالیکه او از بهترین فوتبالیست‌ها بود اما کاری جز قرائت فاتحه و حضور در مراسم ختمش از دست ما برنمی‌آید.

وی ادامه داد: احدی به هیچ عنوان قابل مقایسه با فوتبالیست‌های الان نبود. به نظر من او زود به دنیا‌ آمد اما با این همه بازیکنان خوبی تحویل فوتبال ایران داد. رضا دینش را به فوتبال ادا کرد اما فوتبال نتوانست دینش را به او ادا کند.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ فیلم،عکس و مصاحبه
سخنرانی رحمتی در مراسم تشییع پیکر رضا احدی
مهدی رحمتی به نمایندگی بازیکنان استقلال در مورد رضا احدی به سخنرانی پرداخت. رحمتی در ابتدای صحبت‌های خود در جمع حاضرین گفت: در ابتدا از تمامی پیشکسوتان اجازه می‌خواهم که به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ استقلال درگذشت رضا احدی را تسلیت بگویم.

وی افزود: اینجا جای سخنرانی و صحبت کردن نیست فقط امیدوارم حضور این خیل عظیم مردم باعث تسلی خانواده رضا احدی باشد.

**کمیته مشوقین باشگاه استقلال با لباس‌های متحدالشکل که عکس رضا احدی روی این لباس‌ها نقش بسته بود پیکر رضا احدی را تشییع کردند.

پیکر رضا احدی به خاک سپرده شد+ فیلم،عکس و مصاحبه

فکری: نگذاریم احدی ها به راحتی از خاطره مردم پاک شوند
محمود فکری در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم رضا احدی گفت: متاسفانه بار دیگر یکی از پیشکسوتان را از دست دادیم و هم  جامعه فوتبال و هم جامعه ورزش در غم او عزادار شدند ما باید یادبگیریم کسانی را که زمانی باعث خوشحالی مردم می‌شدند به این راحتی فراموش نکنیم از مسئولان باید بپرسیم که به افتخار آفرینان این مملکت چقدر توجه می‌کنند مطمئنا با توجه بیشتر آنها مردم هم نگاه ویژه‌تری به پیشکسوتان خود خواهند داشت. اما اگر هر  کدام از مسئولان فکر صندلی خودش باشد قطعا این افراد به راحتی از یاد و خاطر مردم هم می‌روند.

پیکر رضا احدی به خاک سپرده شد+ فیلم،عکس و مصاحبه

اسدی: به وظیفه‌مان در قبال احدی عمل نکردیم
دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل گفت: به عنوان همبازی سابق "رضا احدی" به این مراسم آمده‌ام و نه به عنوان مسئول فدراسیون فو‌تبا‌لی، این که کسی را از دست بدهیم ناراحت کننده است. در این چند سال به او سر نزده‌ایم و شرمسار هستم. او قهرمان ملی ما بود و باید قدر او را می‌دانستیم.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: احدی یکی از بازیکنان با اخلاق فو‌تبا‌ل بود. کار ما این است که پس از مردن کسی برای تشییعش بیاییم. ای کاش قبل از این که این اتفاقات رخ دهد قدر یکدیگر را بدانیم.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ فیلم،عکس و مصاحبه

کریمی: دعا کنید خدا روح احدی را شاد کند، مسائل شخصی را بگذارید برای بعد
علی کریمی  هنگامی که با سؤال هواداران در مورد مسائل شخصی‌اش روبرو شد، گفت: موارد مربوط به مسائل شخصی می‌شود که هم اکنون جایش نیست در مورد آن صحبت کنیم. دعا کنید که خدا روح رضا احدی را شاد کند.

وی بعد از اینکه با استقبال ویژه ای از هواداران روبه رو شده بود، در واکنش به سؤال هواداران درباره اینکه چرا تیم‌های استقلال و پرسپولیس نتایج خوبی نمی گیرند، گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این فصل نتایج خوبی کسب کرده‌‌اند و امیدوارم آنها بتوانند دل تمامی هواداران را شاد کنند.

کردنوری: احدی حجب و حیای خاصی داشت
عباس کردنوری در مراسم تشییع پیکر رضا احدی اظهار داشت: متاسفانه تنها جایی که ما بیشتر در مورد واقعیت ها صحبت می‌کنیم همین مجالس عزا است به هر حال این هم خوب است که فرصتی پیش می‌آید در این باره صحبت کنیم. احدی حجب و حیای خاصی داشت او هنگامی که در تیم زیر 20 سال بازی می‌کرد من او را به بانک مرکزی آوردم.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: در آن سالها اتفاقاتی افتاد که باعث شد شکل اولیه استقلال به وجود بیاید اما احدی به خاطر این اتفاقات به دنبال باج نبود هر چند که افرادی بودند که کاری انجام ندادند و به دنبال باج خواهی بودند.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ مصاحبه

درخشان: احدی جزو مظلوم های فوتبال بود
حمید درخشان در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف به دلیل درگذشت رضا احدی گفت: پیشکسوت خوب و با اخلاقی را از دست دادیم به خانواده او تسلیت می‌گویم و امیدوارم روحش شاد باشد. مرحوم احدی جزو مظلوم‌های فوتبال ما بود هم در زمان بازیگری وهم در مربیگری متاسفانه ما تا قبل از اینکه داشته‌هایمان را از دست بدهیم قدر آنها رانمی‌دانیم. ما در فوتبال باید از نیروهای زحمتکش و با تجربه استفاده کنیم چرا که اینها سرمایه‌های فوتبال ما هستند. من به باشگاه استقلال هم بابت این غم بزرگ تسلیت عرض می‌کنم. متاسفانه مسئولان ما کم لطفی می‌کنند و کسانی را که با وجودشان برای ورزش زحمت کشیده‌اند زود فراموش می‌کنند.

درخشان درباره خاطره خود با مرحوم احدی افزود: من با وی همبازی بودم و دوران خوبی داشتیم بهترین خاطره بنده از ایشان به مسابقات آسیایی سال 19982 بر  می‌گردد که در بازی مقابل کره یک پاس گل زیبا به بنده داد. 

جا دارد در انتها هم در گذشت این پیشکسوت با اخلاق و فوتبالیست با کیفیت گذشته را به خانواده‌اش و به جامعه ورزش تسلیت بگویم.


پیکر رضا احدی قرار است در همسایگی ناصر حجاری به خاک سپرده شود.

مراسم تشییع پیکر رضا احدی+ فیلم،عکس و مصاحبه


پیکر مرحوم احدی پس از تشییع در ورزشگاه به بهشت زهرا برده شد و در خانه ابدی خود آرام گرفت، در مراسم تدفین خسرو حیدری، وحید طالب‌لو، علی نظری‌جویباری و ایمان عالمی حضور داشتند.

پیکر رضا احدی به خاک سپرده شد+ فیلم،عکس و مصاحبه






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۴
بیاییم در این زمانه بد به خودمون بیاییم و تا زنده ایم به هم محبت کنیم واقعا مظلومانه زندگی کرد و مظلومانه از این دنیا رفت.به خانواده ان عزیز و جامعه ورزش تسلیت عرض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۴
روحش شاد ویادش گرامی .فقط موندم چرا تا موقعی زنده هستیم کمتر یاد همدیگرهستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۴
Ok
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۴
Ok
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۴
مربیان فوتبال اینقدر مظلوم نمایی نکنید چرا رضا احدی را حتی به عنوان مربی سوم تیم های خودتان بکار نگرفتیید . حالا اشک ریا می ریزید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۴
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۴
روحش شاد