جب بوش: ترامپ از دور انتخابات کنار گذاشته می‌شود

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با محکوم کردن اقدامات دیگر نامزد انتخابات، گفت ترامپ «نامزد جدی» برای ورود به کاخ سفید نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جب بوش یکی از نامزدهای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه اعلام کرد ترامپ «نامزد جدی» برای ورود به کاخ سفید نیست و اقدامات جلف او را محکوم کرد. 

وی پیش بینی کرد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری «نابود» خواهد شد. 

بوش، که در نظرسنجی‌ها از دو ماه پیش درجا می‌زند و در نیویورک، شهر دونالد ترامپ، ‌در برابر اعضای مرکز شورای روابط خارجی آمریکا سخن می‌گفت اعلام کرد: «فقدان جدیت دست کم نزد نامزد اول جمهوریخواهان وجود دارد.» 

وی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ از پاسخ به پرسشی درباره سه مولفه زرادخانه هسته‌ای آمریکا در مناظره نامزدهای جمهوریخواه در ماه گذشته طفره رفت گفت: «من نمی‌دانم سیاست‌های آن‌ها چیست اما هنگامی که او نداند سه مولفه هسته‌ای چیست این بدان معنا است که باید همینجا متوقف شود.» 

جب بوش گفت: «کسی که تعرفه گمرکی ۴۵ درصدی با چین پیشنهاد می‌کند، ‌این پیشنهادی جدی نیست.» 

وی گفت این مسئله به «افسردگی بین المللی منجر خواهد شد که طبقه متوسط آمریکا» را از بین خواهد برد. 

جب بوش در پاسخ به پرسشی درباره موفقیت‌های دونالد ترامپ گفت علت این موفقیت‌ها این است که افرادی «برای آینده خود نگران هستند. آن‌ها به شخصیت قدرتمند او در صحنه چسبیده‌اند. اما در واقع، ‌ترامپ فرد جدی نیست. او در انتخابات عمومی نابود خواهد شد.» 

وی افزود: «نخستین هدف رئیس جمهوری آمریکا باید تامین امنیت کشور باشد و تامین امنیت با سخن گفتن مانند یک گاری چی بدون داشتن طرح‌های جدی امکان پذیر نیست.» 

جب بوش سخنرانی خود را با طعنه دیگری به دونالد ترامپ به پایان برد. وی تاکید کرد: «من به هیچ کس توهین نکردم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار