افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: حقوق بازنشستگان کشوری از 750 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش می یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آقای نوبخت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور یکی از سیاستهای مهم در لایحه بودجه سال آینده را کاهش نابرابری ها در پرداخت به شاغلان و بازنشستگان اعلام کرد.
 
وی گفت: یک میلیون و 260 هزار بازنشسته کشوری داریم که بیش از یک میلیون نفر از این قشر، حقوقشان 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است.
 
نوبخت افزود: برای جبران این نابرابری دولت موافقت کرد که پرداخت به این بازنشستگان 20 درصد افزایش یابد و این افزایش برای بازنشستگانی که حقوقشان از 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است بصورت متغیر خواهد بود و حداقل حقوق به 1 میلیون تومان برای بازنشستگان خواهد رسید.
 
رئیس سازمان مدیریت در ادامه به اجرای تبصره 10 قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان این وزارتخانه ها از امسال 35 درصد افزایش خواهد داشت.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با اشاره به برخی اقدامات دولت در بودجه سال آینده برای ترمیم دریافتی کارکنان دولت گفت: 1100 میلیارد تومان نیز برای تقویت وضع معیشتی کارکنان دولت در استانها در لایحه بودجه 95 در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیش بینی کرد تا پایان سال ، نود درصد از سقف220هزار میلیارد تومانی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال محقق شود.
 
وی افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی در ماههای اخیر ، تلاش شده است که این مشکلات بر استانها و جامعه تاثیرگذار نباشد و باید همه منابع به نحو مناسب توزیع شود تا هم چرخ اقتصاد کشور گردش کند و هم به صرفه جویی در هزینه ها توجه داشته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: پیش بینی میشود تا پایان امسال بابت طرحهای عمرانی ، 34 هزار میلیارد تومان پرداخت شود.
 
آقای نوبخت افزود: تاکنون 26 هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرحهای عمرانی پرداخت شده است و از این رقم 18700 میلیارد تومان بصورت نقدی ، 1700 میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12، 3000 میلیارد تومان از طریق اوراق مالی و اسناد خزانه و 2100 میلیارد تومان نیز از محل اعتبار مهار آبهای مرزی بوده است.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه سه روز قبل همزمان با رفع تحریمها و پاره شدن زنجیر دور اقتصاد کشور ، لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 به مجلس تقدیم شد گفت: اگرچه این لوایح در آبان ماه آماده و به دولت ارائه شد و این امکان وجود داشت که در فرصت زودتر تا حدود 15 آذرماه این لوایح به مجلس تقدیم شود اما معقول نبود که در شرایط تحریم این لوایح بر این مبنا به مجلس ارائه شود.
 
وی گفت: مبنای محاسباتی ما در بودجه سال 95 بر پایه فروش و صادرات 2 میلیون و250 هزار بشکه نفت است و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز نشان می دهد که مصالح ملی مقتضی نبود که طرف مقابل، ملاحظات ما را در بودجه مطلع شود.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: زیرا ما به آنها گفته بودیم که اگر طرف مقابل به وعده خود در برجام عمل نکند ما نیز اقدام متناسب را انجام خواهیم داد.
وی گفت: بودجه سال 95 در لایحه ای که به مجلس تقدیم شد 953 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 12.5 درصد رشد دارد.
 
نوبخت افزود: بودجه بخش عمومی در لایحه بودجه سال آینده با 12 درصد رشد ، 307هزار میلیارد تومان و بودجه شرکتها ، بانکها، موسسات انتفاعی وابسته به دولت با 12.5 درصد رشد 682 هزار میلیارد تومان است.
 
نوبخت تاکید کرد: ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال 95 در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و تلاش شده است منابع به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی باشد.
 
وی گفت: نسبت هزینه ها به درآمدها نیز به گونه ای است که 75 درصد از هزینه ها را از درآمدها تامین کنیم، این در حالی است که این نسبت قبلا 73 درصد بود.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ترکیب رشد اعتبارات جاری و اعتبارات عمرانی نیز به گونه ای است که اعتبارات جاری 12.9 درصد و اعتبارات عمرانی 18 درصد افزایش دارد.  
 
 
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.