آلزایمر در کمین میلیون‌ها انسان

آلزایمر می‌تواند خطری در کمین تمامی افراد بزرگسال در عصر حاضر باشد و جهان را با بحرانی از افراد روان‌پریش مواجه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان بهداشتی هشدار می‌دهند، جهان در آستانه اپیدمی آلزایمر قرار دارد.

گفتنی است، براساس آمارها تا سال 2050 حدود 106 میلیون نفر به بیماری آلزایمر مبتلا خواهند شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران در خصوص تبدیل آلزایمر به یک بحران بهداشت عمومی هشدار داده‌اند.

بر اساس آمارها اکثر افراد مبتلا به آلزایمر تا سن 65 سالگی شناسایی نمی‌شوند و همزمان با رشد بیماری درمان آن بسیار سخت خواهد بود. این پژوهش‌ها حاصل تحقیقات محققان دانشگاه UCAL است. پزشکان اعتقاد دارند تا قبل از شناسایی کامل بیماری و  بروز علائم اصلی افراد 10 سال بوده است که به این بیماری مبتلا بوده‌اند.

ابتلا به این بیماری عواقب گسترده‌ای به لحاظ هزینه‌های مراقبت از فرد مبتلا و نیز بار عاطفی ناشی از بیماری در اعضای خانواده از خود برجای می‌گذارد.

یکی از مشکلات اصلی مبتلایان به این بیماری نحوه نگهداری از بیماران است و به‌ویژه حتی نگهداری آنها در خانه‌های سالمندان و مراقبت از آنها بسیار دشوار است.

 پژوهشگران اعتقاد دارند ابتلا به این بیماری می‌تواند از طول عمر مفید افراد بکاهد و باعث مرگ زودهنگام آنها شود.

در اثر این بیماری افراد دچار سقوط از ارتفاع، افزایش فشار خون، قند خون، بروز نابینایی، شکستگی مداوم اعضای بدن، بیماری‌های قلبی-ریوی و عفونت‌های مجاری ادراری می‌شوند.

پژوهشگران امیدوار هستند، بتوانند واکسن یا داروی جدیدی برای مقابله با این بیماری کشف کنند قبل از آنکه این بیماری حالت اپیدمی در دنیا پیدا کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آلزایمر ، مغز ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار