در کنفرانس خبری مشترک با داوود اوغلو؛

جو بایدن: آماده حل بحران سوریه از راه نظامی هستیم

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: آماده‌ایم اگر راه‌حل سیاسی در سوریه شکست بخورد از راه نظامی بحران این کشور را حل و فصل کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره؛ "جو بایدن،" معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: ما آماده این هستیم که در صورت عدم امکان حل سیاسی بحران سوریه راهکار نظامی را در پیش بگیریم.

وی گفت: واشینگتن این مسئله را درک می کند که ترکیه حزب کارگران کردستان این کشور (پ.ک.ک) را تهدیدی مثل داعش برای خود می‌داند.

"احمد داوود اوغلو،" نخست‌وزیر ترکیه نیز تصریح کرد: ما درباره مداخله روسیه و بمباران هوایی و تاثیر این حملات در جنگ علیه تروریسم صحبت کردیم. همچنین درباره حساسیت مسئله مبارزه با تروریسم در ترکیه و رابطه پ.ک.ک با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه صحبت کردیم.

وی گفت: حضور نیروهای ما در منطقه بعشیقه عراق با هماهنگی مسئولان عراقی صورت گرفته و این نیروها شایستگی خود را در مقابله با تروریسم نشان دادند. 

اوغلو بر مخالفت خود با حضور گروه های مسلح در هر کشوری در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: مابه هیچ گروهی اجازه نمی دهیم که خارج از چارچوب ارتش ملی ما سلاح به دست بگیرد.

وی تاکید کرد: ما اجازه عبور افراد مسلح یا انتقال سلاح از مرزهایمان را نمی دهیم. ما برای مبارزه با تروریسم تلاش می کنیم و با آمریکا درباره جنگ علیه داعش دیدگاه یکسانی داریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار