امیر سرتیپ اسماعیلی در یادواره شهدای رضوانشهر:

در پدافندهوایی در هر لحظه 15 تا 20 هزار نقطه رصد می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در پدافندهوایی در هر لحظه 15 تا 20 هزار نقطه رصد می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در یادواره 136 شهید شهرستان رضوانشهر با اشاره به اهمیت سرعت تصمیم گیری در پدافند هوایی گفت: درپدافند هوایی در هر لحظه 15 تا 20 هزار نقطه رصد می شود و تصمیم گیری در دو دقیقه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی یکی از ابعاد نفوذ دشمن است و دشمن اعلام می‌کند گزینه‌های زیر و روی میز دارد اما این گزینه‌ها در مقابل ملت ایران اثری ندارد.

وی برد رادار ایرانی را 3 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 600 نقطه کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی پوشش داده‌می‌شود و کار پدافند هوایی شبانه‌روزی و 24 ساعته است.

سرتیپ اسماعیلی امنیت امروز در جمهوری اسلامی ایران را مدیون و مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: بهترین‌ها جوانان این ملت برای اسلام و کشور فدا شده اند.

وی مسیر حاکمیت کشور را الهی نامید و تصریح کرد: قرار گرفتن در این مسیر با اطاعت از فرمان امر ولایت است و شهدا این مسیر را پیمودند و ولایت‌مداری و ‌ایستادگی خانواده شهدا و ملت غیور ایران موجب شده تا این مسیر به خوبی طی شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دنیای امروز دنیای چند قطبی به لحاظ توزیع قدرت می باشد، تصریح کرد: امروز در دنیا شرکت‌های چند ملیتی وجود دارند، شرکت‌هایی مانند مک‌دونالد که با ایجاد نمایندگی و با نوع مصرف مختص خود، فرهنگ کشور هدف را تغییر می‌‌دهند و باعث منسوخ شدن زندگی و فرهنگ سنتی آن کشور می شوند.

وی ادامه داد: آنها به دنبال نفوذ فرهنگی در ملل دیگر هستند و ماموریتشان انتقال فرهنگ غرب است.

سرتیپ اسماعیلی نفوذ فرهنگی را کم‌هزینه‌ترین تهاجم دشمن دانست و یادآور شد: یکی از ابزار دشمن برای نفوذ فرهنگی ماهواره و فضای مجازیست و ما اگر مراقب نباشیم دچار شبیخون فرهنگی خواهیم شد هدف دشمن نفوذ در فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است و دفاع از اعتقادات در مقابل نفوذ فرهنگی مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند دولت ایران را ناکارآمد نشان دهد، ادامه داد: قبل از برجام و پس از اجرای آن مشاهده کردیم کشورهای مختلف برای حضور در ایران صف کشیدند و این امر به دلیل حضور مردم در صحنه بود.

اسماعیلی به حضور مردم در انتخابات تاکیدکرد و اظهار داشت: مردم سرنوشت سیاسی کشور را تعیین می‌کنند و جدایی دین از سیاست در جامعه بلایی است که اکنون بر سر برخی کشورها مانند عربستان آمده‌است.

وی تضعیف روحیه اجتماعی را از دیگر ابعاد نفوذ عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید به فکر اشتغال و جیب مردم باشد و می‌بینیم که مسئولان در این زمینه تلاش می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جوانان نباید ناامید باشند، تصریح کرد: اکنون در امنیت کامل هستیم و این امر شعار نیست و واقعیت است. ما با 37 سال تحریم در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا ایستادیم و بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی در منطقه گسترش پیدا کرده‌است.

امیر سرتیپ اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش یکی از ابعاد نفوذ را شکاف مذهبی عنوان کرد و افزود: شکاف مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن یکی دیگر از اهداف دشمن است اما مردم ایران وحدت را حفظ و سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
عالی
آخرین اخبار