قزوین ؛

اجرای طرح آموزش عملی نماز برای 5 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سطح کشور 7 میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی داریم که در سال جاری برای 5 میلیون نفر از آنان طرح آموزش عملی نماز اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین ؛ علی‌اصغر فانی در بیست‌وچهارمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: بر اساس سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور که مبنای توسعه در این بخش است در حوزه تربیت 6 ساحت تربیتی داریم.

وی افزود: آموزش و پرورش در این 6 حوزه به امر تربیت می‌پردازد که نخستین آن تربیت اعتقادی و اخلاقی است و بر اساس آن باید دانش‌آموزان را در مدارس بر ابعاد اعتقادی و اخلاقی تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دومین ساحت تربیتی تربیت علمی و فناورانه است که در این راستا دانش‌آموزان باید در مدرسه طوری تحت تربیت قرار گیرند که در ابعاد علمی به آخرین دستاوردهای علمی مسلح شوند.

فانی ادامه داد: تربیت بدنی و جسمانی، تربیت هنری و زیباشناختی، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت حرفه‌ای و اقتصادی از دیگر عرصه‌های مشخص شده در سند تحول نظام آموزش و پرورش است.

وی تبیین کرد: به تعبیر رهبری آموزش و پرورش  حداقل 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد که شامل یک میلیون معلم، 13 میلیون دانش‌آموز و 26 میلیون اولیای دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به همین دلیل است که برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز اهمیت ویژه‌ای دارد.

فانی افزود: جامعه‌پذیری و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان از طریق اقامه نماز بهتر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در تربیت اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی می‌توانیم از نماز مدد بجوییم بنابراین با ترویج فرهنگ اقامه نماز دو ساحت از ساحت‌های تربیتی آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتقاد داریم تلاش‌هایی که در این نهاد برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان انجام می‌شود در ماندگاری و پایداری این فریضه الهی میسرتر است.

فانی با بیان اقدامات خوبی که در آموزش و پرورش به منظور ترویج فرهنگ اقامه نماز صورت گرفته است، عنوان کرد: یکی از این اقدامات طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگی اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی است که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: گنجاندن زنگ نماز به مدت 30 دقیقه در برنامه مدارس یکی دیگر از اقدامات به شمار می‌رود که آموزش و پرورش در راستای نهادینه کردن اقامه نماز در دستور کار قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق در سال جاری پس از 4 سال در قم برگزار شد و امیدواریم با ادامه این حرکت بتوانیم در انتقال تجربیات ائمه جماعات و نهادینه کردن آن موفق باشیم.

فانی با اشاره به اجرای طرح آموزش عملی نماز برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عنوان کرد: 7 میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی داریم که در سال جاری برای 5 میلیون نفر از آنان این طرح برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و 600 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در جشن شکوفایی حضور پیدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح پیوند مدرسه و مسجد یکی از طرح‌های خوب آموزش و پرورش به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر تلاش کردیم دانش‌آموزان در مساجدی که نزدیک مدارس آنها قرار دارد برای اقامه نماز حضور پیدا کنند.

فانی با اشاره به لزوم توسعه نمازخانه‌های مدارس یادآور شد: به منظور توسعه نمازخانه‌های مدارس سطح کشور نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و خیرین هستیم.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: طرح ، آموزش ، عملی ، نماز ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.