آخرین وضعیت پرونده اراذل مازندران/ اعلام نشدن نتیجه دادگاه مأموران سبزوار

فرمانده ناجا در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ اراذل مازندران و مأموران انتظامی سبزوار، همچنین به کارگیری ۲۵۰ هزار نفر برای بخش امنیت انتخابات و... سخن گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اولین همایش ملی پلیس، مشاوره و روانشناسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس در مورد پخش فیلمی از اراذل اوباش مازندران در شبکه‌های اجتماعی و عملکرد پلیس در قبال این افراد اظهار داشت: فیلمی از اراذل و اوباش در شبکه‌های مجازی پخش شد که این فیلم مربوط به مدتها قبل بود که نیروی انتظامی بعد از انتشار این فیلم نسبت به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: تعدادی از این اراذل و اوباش دستگیر و تعدادی فراری هستند که به نظر میرسد در روزهای آینده دستگیری این افراد انجام شود.
 
سردار اشتری ادامه داد: این افراد در یک محل اختصاصی اقدام به عرض اندام کرده بودند.
 
وی گفت: مأموران نیروهای انتظامی به محض مشاهده و با توجه به انعکاس خبری اقدام لازم را انجام دادند.
 
این مقام ارشد ناجا به مردم اعلام کرد که می‌توانند با شماره تلفن 110 نسبت به اعلام این موارد به مراکز پلیس اقدام کنند که اگر نمونه‌ای باشد مراتب به پلیس سریعاً اقدام خواهند کرد.
 
این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: ما کمترین تحرک در جامعه از اینگونه افراد را داریم و بیشترین اقدامات را با همکاری قضایی در این زمینه انجام می‌دهیم.
 
فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد انتشار فیلم‌هایی از اشتباهات مأموران ناجا اظهار داشت: بخشی از این فیلم‌هایی که امروز به نمایش گذاشته می‌شود شاید مربوط به چند سال گذشته باشد که شناسایی لازم شده و برخورد نیز صورت گرفته و پرونده نیز مشخص است.
 
سردار اشتری اعلام کرد: ناجا با هرگونه ناهنجاری، برخورد سریع و قاطع داشته و دارد که اگر مأموران نیز کوتاهی کنند سریعاً برخورد می‌کنیم.
 
وی افزود: با کسانی که اینگونه فیلم‌ها را توزیع و انعکاس دهند نیز برخورد لازم صورت می‌گیرد.
 
سردار اشتری در خصوص مأموران انتظامی سبزوار و عملیات تعقیب و گریزی که به مرگ متهمان منجر شد، اظهار داشت: هنوز نتیجه دادگاه رسماً اعلام نشده است؛ این مأموران با حکم قضایی و هماهنگی در حال تعقیب متهمان بودند و با توجه به سوابق متهمان و در حین دستگیری تیراندازی کردند؛ در حال رسیدگی به موضوع هستیم و انشاالله با همکاری دستگاه قضایی نتیجه اعلام می‌شود.
 
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، وضعیت امنیت در مرزها را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مرزها و شهرهای مرزی وضعیت ما بسیار خوب است و امیدواریم با این نظم و امنیت انتخاباتی با کمال آرامش داشته باشیم؛ حضور باشکوه مردم نیز امنیت را تأمین می‌کند.  
 
سردار اشتری به آمادگی ناجا در خصوص انتخابات پرداخت و اظهار داشت: ناجا از ماه‌های گذشته در راستای وظیفه خود برای امنیت انتخابات جلساتی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف برگزار کرده و آمادگی برگزاری انتخابات در بخش امنیت را داراست.
 
وی تأکید کرد: 250 هزار نفر برای بخش امنیت انتخابات به کارگیری شده‌اند که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح از سازمان های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.
 
این مقام ارشد انتظامی کشور اعلام کرد: ناجا در فضای مجازی نیز تحرکات را رصد کرده و با هر چه خلاف باشد با همکاری دستگاه قضایی برخورد لازم را انجام خواهد کرد.
 
وی در مورد نصب دوربین در مراکز پلیس گفت: بنای ما این است که تمامی مراکزی که پلیس در حال خدمت و خدمت‌رسانی به مردم است دوربین داشته باشند و امیدواریم اگر بودجه لازم تأمین شود، سال آینده بخش اعظمی از مراکز ما به دوربین مجهز شوند.
 
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار