فرق بابک زنجانی و کرباسچی در فساد مالی چیست؟

جریان اصلاح‌طلب، با حمایت رسانه‌ای از کرباسچی، نشان داد برای اصلاحات فساد تقسیم به خوب و بد می‌شود یعنی اگر هم طیف خود باشد خوب است ولی اگر بابک زنجانی باشد، بد است؛ حال آنکه هنوز حکمی برای بابک زنجانی صادر نشده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین کرباسچی در سال 1377 محاکمه شد و در حکم اولیه به 5 سال حبس قطعی، 60 ضربه شلاق تعلیقی، یک‌صد میلیون تومان جزای نقدی، استرداد وجه نقد به مبلغ 17 میلیارد و 600 میلیون ریال و 20 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
در قرائت گردش کار پرونده که توسط منشی دادگاه قرائت شد، غلامحسین کرباسچی شهردار معلق تهران متهم به مشارکت در اختلاس 14 میلیارد 530 میلیون شد.
همچنین شهرداری تهران در قالب کمیسیون‌های واهی با اخذ مبالغ هنگفت مجوز صادر می‌کرده و این اقدام معضلات زیادی را در ابعاد شهری و ابعادی که در آینده ظهور بیشتری پیدا خواهد کرد، ایجاد کرده است. در نهایت در حکم قطعی دادگاه کرباسچی به دو سال حبس، 10 سال انفصال از خدمات دولتی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
 
در همان زمان، روزنامه‌های دوم خردادی به حمایت تام از کرباسچی پرداختند و با فرافکنی و هیاهوی رسانه‌ای، او را «شهردار فداکار، دلسوز و توانای تهران، دارای کارنامه‌ای درخشان و افتخارآمیز، چهره‌ای ملی و باشخصیت، نماد سازندگی و ...» خواندند، درصورتی‌که فساد وی به همگان ثابت‌شده بود.
 
هاشمی رفسنجانی در دفاع از کرباسچی می‌گوید: «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی‌که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود، اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ‌کس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند.»
 
یا جلایی پور در حمایت از کرباسچی و توجیه رشوه گرفتن وی می‌نویسد: «طبق ادعای دادگاه با وساطت کرباسچی مبلغ 260 میلیون تومان توسط برج‌سازان، در برابر امتیازاتی که برج‌سازان از شهردار گرفته‌اند، به ستاد انتخاباتی آقای خاتمی کمک مالی شده است. در واکنش به این اتهام به صراحت می‌توان گفت که این کمک مالی رشوه نبوده، بلکه هزینه‌ای برای بهبود توسعه‌نیافتگی سیاسی کشور بوده است.»
منبع:مشرق
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار