ایوبی در مراسم رونمایی از آثار مزین به سی و سه دوره جشنواره فیلم فجر:

رسانه ملی و سینما هیچ وقت خود را رقیب دیگری نمی‌دانند/با فیلمسازانی که به جشنواره راه نیافتند، همدردی می‌کنم

مراسم رونمایی از آثار مزین به سی و سه دوره جشنواره فیلم فجر عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از آثار مزین به سی و سه دوره جشنواره فیلم فجر عصر امروز با حضور علیرضا رضاداد، حجت‌الله ایوبی، محمد حیدری، علیرضا تابش، مهتاب کرامتی، رویا تیموریان، مصطفی رزاق کریمی، جهانگیر کوثری، علی ربیعی (وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی)، لوریس چکناواریان، شهرام اسدی، علیرضا داوودنژاد، کتایون ریاحی، سعید سعدی، محمدرضا عباسیان و تعدادی دیگر از اهالی سینما در موزه سینما برگزار شد.

پس از بیان مقدمه‌ای از محمد سلوکی مجری برنامه و پخش تیزر برنامه امشب که در آن آثار برگزیده سی و سه دوره جشنواره فجر نمایش داده شد، سلوکی از ابوالحسن داوودی دعوت به سخنرانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: خوشحالم که همتی شکل گرفت که این مجموعه از آثار که دربرگیرنده جوانی، میانسالی و پیری اهالی سینما بود، تهیه شود. امیدوارم این حرکت در سال‌های آینده ادامه یابد و سینما همچنان پایدار باشد.

پس از سخنان داوودی کارگردان سینما و کارگردان بهترین فیلم دوره سی و سوم فیلم فجر، از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به سخنرانی شد.

ایوبی با تشکر از توجه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد حیدری دبیر جشنواره گفت: من در سال 85 در یک حرکت فرهنگی که جشن سی ساله سینمای انقلاب را به صورت مجموعه تهیه کرده بودند، شرکت داشتم. آن مجموعه هنری بسیار خوب بود و فیلم های کوتاه، مستند و بلند سینمای ایران در آن جمع آوری شده بود که مدت‌ها به عنوان هدیه این مجموعه را به مهمانان خارجی می‌دادیم. حالا پس از ده سال که برای یک مجموعه فرهنگی دیگر صبر کردیم، آقای حیدری رکورد را شکست و چنین مجموعه‌ای را تهیه کرد.

ایوبی در خصوص فعالیت جوانان در جشنواره فجر امسال و سال‌های گذشته گفت: جوانان ورود خوبی به جشنواره فیلم فجر داشتند و این حضور پرشور در جشنواره امسال پررنگ‌تر است. این مجموعه سی و سه دوره فیلم‌های سیمرغ‌دار یک یادآوری به جوانان امروز است که اگر می‌توانند بدرخشند به دلیل گذشته‌ای است که فیلمسازان ما رقم زده‌اند. جوانان اگر بخواهند به قله‌های بلند پرواز کنند، باید چنین مجموعه‌های فرهنگی را مطالعه کنند و به آن ها توجه نشان بدهند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به جایگاه تمدن ایرانی در جهان اظهار داشت: تمدن ایرانی هر سال بهتر از سال‌های گذشته جایگاه خود را در جهان پیدا و ثابت می‌کند. انشالله با حمایت مسئولان روزهای بهتری نیز خواهیم داشت. امیدواریم که دستگاه‌ها و گروه‌ها و تصمیم‌سازانی که به سینما بدگمان شده بودند با پیشرفت سینما نظر خود را تغییر دهند و همین طور نیز است. روابط خونگرم سینما با حوزه هنری و ساخت سالن‌هایی مثل سالن سینما در شهر مقدس مشهد، جلسه هفته گذشته با مسئولان سازمان صدا و سیما از این قبیل است که آقای سرافراز رئیس رسانه ملی حقیقتاً علاقه‌مند به کمک به سینما است.

وی در ادامه تاکید کرد: رسانه ملی و سینما هیچ کدام خود را رقیب دیگری نمی‌دانند. در این یکی دو سال گذشته زمان خود را صرف گفتگو کردیم تا جواب دهد و امیدواریم این قبیل گفتگوها به قول آقای روحانی برجامی نتیجه بخش باشد.

ایوبی با اشاره به تاثیر دستگاه‌های دیگر در کمک به سینما گفت: کمک‌های آقای ربیعی و شرکت رایتل به جشنواره فیلم فجر وسینما می‌تواند کمک خوبی برای حوزه سینما باشد.

ایوبی همچنین اظهار داشت: سینما سخنگوی حوزه‌های مختلف کشور مثل موسیقی، هنرهای تجسمی و حتی حوزه اقتصاد کشور است. بزودی به راه اندازی  وی او دی، اتفاق بزرگی در انتظار سینما خواهد بود و اقتصاد سینما متحول خواهد شد. مستندسازان و فیلم کوتاه‌سازان سینما با جمع آوری آثارشان در وی او دی می‌توانند آثار خود را به طور وسیع منتشر کنند و این اتفاق منجر به نوزایی و نوگرایی خواهد شد. من حق دارم امیدوار باشم و شما را امیدوار به آینده سینما کنم.

رئیس سازمان سینمایی ضمن ابراز همدردی با فیلمسازانی که در جشنواره امسال حضور ندارند، گفت: جشنواره فیلم فجر که می تواند محل دیده شدن آثار سینمایی در طول یک سال باشد، هم محدودیت‌ها و هم قوانینی دارد؛ اما من با همه عزیزانی که فیلمشان در بخش‌های مختلف جشنواره به ویژه  سودای سیمرغ راه نیافت، همدردی می کنم و حس و حالشان را درک می کنم. فیلمسازان سینما یک سال تلاش می‌کنند و امیدوار هستند که در جشنواره فیلم فجر دیده شوند. من به همه آن ها حق اعتراض می دهم و از اعتراضاتشان ناراحت نمی‌شوم؛ اما باور کنید بسیاری از فیلم ها در مرحله انتخاب با فاصله اندک از نظر کیفی و فنی از فیلم های راه یافته قرار داشتند.

وی با اشاره به مراسم شب پنجشنبه موزه سینما گفت: دوبلورهای سه نسل در پنجشنبه شب حضور داشتند و ما از حضورشان لذت بردیم. امیدوارم در فرصت های بعدی از کسانی که در سینما فعالیت دارند و در این سال ها دیده نشده‌اند، تجلیل شود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: من خود را متعلق به جماعت سینمادوست می‌دانم و عقیده دارم نباید پارادایم ها را دسته بندی کرد. هر فیلمی که ساخته می‌شود، آدم های زیادی با آن خاطره دارند و بخشی از زندگی خود را با آن گذرانده‌اند. من نه به عنوان یک سیاستمدار، بلکه به عنوان یک سینما دوست سپاسگزار اهالی سینما هستم.

وی افزود: همواره با بررسی سینما و فیلم‌ها می‌توانیم به محدودیت سینماگران پی ببریم که یک سوی آن مردم و سوی دیگر اهالی سینما هستند. مردم باید ما سیاستمداران را در رنج و غم خود شریک بدانند و بدانند ما غم آن ها را می‌خوریم. یقیناً آقای روحانی رئیس جمهور کشور فهم و درک انسانی از مسائل دارد، اما همان محدودیت‌ها موجب می‌شود، بسیاری از مشکلات حل نکرده باقی بماند.

پس از سخنان ربیعی، کیک سال نو سینمای ایران توسط چند نفر از اهالی سینما از جمله علیرضا داوود نژاد، علیرضا رضاداد(دبیر جشنواره سی و سوم) و محمد حیدری دبیر فعلی جشنواره فیلم فجر بریده شد و اهالی سینما برای سینما آرزوی رشد و موفقیت داشتند.

رضاداد برای عوامل جشنواره فجر سی و چهارم آرزوی موفقیت کرد.

سپس محمد حیدری دبیر جشنواره متنی را قرائت کرد که در آن نام آثار برگزیده سی و سومین جشنواره فیلم فجر به زیبایی حک شده بود.

در پایان مراسم با حضور مسئولان سینمایی و اهالی سینما مجموعه‌های آثار مزین به سیمرغ بلورین سی و سه دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و عکسی یادگاری از این افراد توسط عکاسان حاضر در سالن گرفته شد.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.