افتتاحیه سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر؛

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور بزرگان سینما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور بزرگان سینما دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نمایش یک پانتومیم مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسماً آغاز شد.

در ابتدا یک کلیپ ویدئویی از سخنان محمد حیدری برای حضار پخش شد که در آن بیان کرد: سلام و درود به تمام حضار. در مراسم آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آرزو می‌کنم همراهی صمیمانه هنرمندان فهیم کشور نویدبخش سالی موفق و پرخاطره و پرافتخار برای ایران پرافتخارمان باشد. سال نو سینمای ایران مبارک.

سپس با روشن شدن چراغ‌های سالن محمد حیدری دبیر جشنواره با یک سبد گل به صحنه آمد و آن را روی صحنه گذاشت.

وی پس از ورود با خیرمقدم به حضار  یک قطعه ادبی را قرائت کرد و گفت: می‌گویند رستگاری آفتاب به دلیل سپاس از شب است.

پس از سخنان کوتاه حیدری احسان کرمی مجری برنامه ضمن اشاره به متفاوت بودن جشنواره امسال بیان کرد: محمد حیدری دبیر جشنواره عقیده دارد که از این پس برگزیده‌های بخش پوستر، عکس و آنونس فیلم‌ها در همان سال جشنواره سیمرغ خود را دریافت کنند.

پس از سخنان کرمی بخش تقدیر و اهدای سیمرغ به برگزیدگان پخش پوستر و آنونس سی و سومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد.

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

در ادامه این مراسم برخی چهره‌های هنری و سینمایی به روی سن آمدند و چند کلامی را با حضار سخن گفتند.

رخشان بنی‌اعتماد در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: جامعه سینمایی ما این روزها داغدار یک همکار عزیز است. همکار عزیزی که معلم همه ما بود. یدالله نجفی معلم درس ما بود. اگر این موهبت نصیب ما می‌شد که ذره‌ای از آنچه در وجود یدالله نجفی بود، در همه ما یافت می‌شد دنیا گلستان بود.

در ادامه فاطمه معتمدآریا با دعوت از همسر شهید طاهری گفت: آشنایی ما در کشتی صلح و دوستی در شلمچه شکل گرفت و من از همین جا اعلام می کنم در هر جای دنیا صدای صلح و دوستی بلند شود، من به عنوان اولین نفر آماده ام.

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

همچنین در این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به سخنرانی پیرامون سینمای ایران و جشنواره این دوره پرداخت.

در ادامه کلیپ بزرگداشت مهدی فخیم‌زاده پخش شد که وی در آن از خاطرات کودکی، نوجوانی و علاقه مندی‌های خود گفته بود. 

برای بخش بزرگداشت مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر سینمای ایران، از مریلا زارعی، مهناز افشار و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شد.

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

مریلا زارعی در اینجا بیان کرد: دهه مبارک فجر را تبریک می‌گویم و از این که مرا برای بزرگداشت استاد مهدی فخیم‌زاده دعوت کردید، خوشحالم. آقای مهدی فخیم زاده استاد من و کارگردان بزرگی است که من افتخار همکاری با ایشان را داشتم و خوشا به حال بازیگرانی که در ابتدای ورود به سینما با چنین کارگردانانی همکاری دارند. پس از سال‌ها وقتی حس می‌کنم که کم آورده‌ام، به گنجینه‌ آموخته‌های ایشان مراجعه می‌کنم. ایشان بازیگر بسیار خوبی بود و به ما راز ماندگاری در سینما که خوب ایفا کردن نقش بود، یاد داد.

پس از سخنان زارعی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت. صحبت‌های آقای وزیر دو بخش داشت که بعد از پایان بخش ابتدایی، فخیم‌زاده به روی صحنه آمد و گفت: آقای حیدری من را به شرط همراهی همسرم دعوت کرد؛ اما چون ایشان پایش را عمل کرده نمی‌تواند بالا بیاید.

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

وی افزود: به ما گفتند بزرگداشت، ولی ما کی بزرگ شدیم. من هنوز هم صدای بچه‌ها را می‌شنوم که در کوچه بازی می‌کنند، به آن‌ها ملحق می شوم.

فخیم زاده با اشاره به سریال «تنهاترین سردار» به مریلا زارعی اشاره کرد و گفت: اولین کسی که با اسب و سوار بر آن کارهای محیرالعقول انجام می‌داد، مریلا زارعی بود. پس از اعطای لوح سپاس به مهدی فخیم زاده و همسرش، مهناز افشار و مریلا زارعی لوح همسر او را برایش بردند. پس از بزرگداشت فخیم زاده، کلیپ تمجید سینماگران از مهدی دادگو پخش شد و وی به روی صحنه دعوت شد.

پس از صحبت‌های جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دوم، جشنواره فیلم فجر با اجرای ترانه‌ای از اشکان خطیبی برای رضا کیانیان به استقبال تجلیل از این بازیگر رفت.

جایزه رضا کیانیان را در این بخش فاطمه معتمد آریا به او تقدیم کرد و در ادامه علی ربیعی هم برای اعطای جایزه روی سن آمد و خطاب به کیانیان گفت: کیانیان را دوست دارم اما انقدر در «کیمیا» بد جنسی می‌کند که حرصم را در می آورد. وی با نام بردن از فیلم‌های کیانیان گفت دیدن آثار کیانیان بسیار لذت می‌برم.

پس از آن کلیپی مرتبط با بزرگداشت رویا تیموریان، بانوی بازیگر کشورمان پخش شد.

محمد حیدری و ویشکا آسایش برای اهدای جایزه رویا تیموریان روی صحنه آمدند. بهرام رادان هم با قرائت متنی از رویا تیموریان و همسرش دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند.

از اجرای پانتومیم در مراسم افتتاحیه تا ترانه‌خوانی اشکان خطیبی برای کیانیان

تیموریان با حضور روی صحنه گفت: من روی این صحنه آثار درخشانی را بازی کردم، مقابل دوربین رفتم. ولی برایم سخت است که در این مراسم صحبت کنم. وی با بیان اینکه امشب بزرگترین و بهترین شب زندگی اوست، از حیدری دبیر جشنواره و مسئولان برگزاری این جشنواره تشکر کرد که باعث پیوند گذشتگان و امروزی ها شدند.

مسعود رایگان هم در تعبیری زیبا گفت: صحبت از رویا تیموریان کاری سخت است. او عاشق زندگی است و من بسیار خوشبختم که رویا تبدیل به واقعیتی برایم شد و موجبات رشد من را فراهم کرد.

گفتنی است؛ عوامل فیلم های این دوره  از روی فرش قرمز این مراسم عبور کردند و چهره‌هایی چون حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مهدی طباطبایی‌نژاد، ساره بیات، نیکی کریمی، مهناز افشار،ابوالحسن داوودی، بهنوش طباطبایی، مهدی پاکدل، پانته آپناهی‌ها، اندیشه فولادوند، حامد بهداد، باران کوثری، هاتف علیمردانی، رضا کیانیان، اکبر زنجانپور، سیامک صفری، مصطفی ابطحی، حبیب ایل بیگی، کتایون ریاحی، رویا تیموریان،مریلا زارعی، ، بهروز غریب پور، مهدی فخیم زاده، طناز طباطبایی، ستاره اسکندری و جهانگیر کوثری حضور دارند.






انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار