اهواز؛

تیم پزشکی پیگیر وضعیت درمان بیمار سنگین وزن اهوازی

تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به منظور پیگیری مشکلات بیمار سنگین وزن اهوازی به خانه وی اعزام شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اهواز؛ دکتر میثم معزی در این خصوص گفت: این تیم متشکل از متخصصان داخلی، طب اورژانس، تغذیه و علوم آزمایشگاهی در منزل بیمار سنگین وزن اهوازی حاضر شدند و ضمن ویزیت اولیه، نمونه گیری خون به منظور انجام آزمایشات لازم جهت ادامه درمان وی به عمل آمد.

وی افزود: سید موسی شریفی شهروند 55 ساله اهوازی با 320 کیلوگرم وزن دچار چاقی پاتولوژیک یا بیمارگونه است که پس از 75 ماه خوابیدن در بستر، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای رسیدگی به بیماری اش درخواست کمک کرده بود.

معزی اظهار داشت: با دستور آقای دکتر ایدنی و پیگیری‌های معاونت درمان و هماهنگی های روابط عمومی دانشگاه، تیمی متشکل از متخصصان داخلی، متخصص تغذیه و همکاران علوم آزمایشگاهی برای انجام اقدامات درمانی لازم در منزل این بیمار حاضر شدند و روند درمان این بیمار خوزستانی که با مشکلات فراوانی دست به گریبان می باشد را آغاز نمودند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: شاخص توده بدنی بیمار بالای 100 است و متخصصان داخلی، ارزیابی‌های داخلی بیمار را از جمله معاینه قلبی، ریوی، مسائل داخلی، فشارخون، قند خون و سایر مسائل را انجام دادند، همچنین نمونه خون بیمار گرفته شد تا آزمایش های لازم از ایشان به عمل آید و امیدواریم که بر اساس جواب آزمایش‌ها ادامه اقدامات درمانی برای بیمار انجام شود و اگر بیمار به جراحی نیاز داشته باشد، در یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی عمل جراحی در ناحیه معده برای وی جهت کاهش وزن انجام خواهد شد.

دکتر جواهر فروش زاده متخصص داخلی و عضو تیم پزشکی درمان این بیمار بیان داشت: بیمار مورد نظر دچار چاقی مفرط است و ما برنامه هایی در 2 بعد پیشگیری و درمان به صورت اصولی برای این بیمار در نظر گرفته ایم.

وی افزود: امیدواریم با انجام اقدامات لازم بتوانیم میزان قند خون، فشار خون، زخم بستر، اختلالات تیروئیدی و قلبی را کنترل کرده و همچنین آزمایشات تیروئید، قند و چربی برای ایشان درخواست شده و در اولین فرصت پس از ارسال جواب آزمایش، برنامه های درمانی این بیمار آغاز می شود.

جواهر فروش زاده در پایان قداست پزشکی و سوگندی که پزشکان ادا کرده اند را مهم ترین هدف از انجام این اقدام دانست و افزود: پزشکان موظف به خدمتگزاری به بیماران نیازمند می باشند و فارغ از مقوله پزشکی مقوله انسانی و اخلاقی اهمیت فوق العاده ای در روند درمان اینگونه بیماران دارد. 

انتهای پیام/ ع   





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.