پیشگیری و درمان با طب ورزشی

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

بسیاری از افراد به دلایل مختلف تمرین کردن در منزل را به باشگاه رفتن ترجیح می دهند. برای بدست آوردن نتیجه بهترآن هم با امکانات محدود باید اصول خاصی را رعایت کنید تا به هدف مورد نظر از ورزش دست یابید.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بعد از تمرینات و حرکات مناسب برای کوچک شدن شکم و پهلو و همچنین تقویت عضلات این نواحی که برای اکثریت افراد در تناسب اندام اولویت دارد، تناسب در شکل ظاهری پاها و همچنین کاهش چربی های پا بسیار مهم است.در ادامه گزارش تناسب اندام در منزل به تمرینات مخصوص پا می پردازیم. در صورتیکه از سلامت کامل بدن خود بخصوص مفاصل زانو مطمئن هستید،تمرینات امروز را انجام دهید.

افرادی که چربی بسیاری در پاهای خود دارند ، قبل از شروع تمرینات مخصوص پا بهتر است که در صورت داشتن تردمیل و یا دوچرخه ابتدا به مدت 20 تا 30 دقیقه از این وسایل استفاده کنند و در صورتیکه تردمیل و دوچرخه در دسترس ندارند، بهتر است تا برای کسب نتیجه بهتر ابتدا 30 دقیقه پیاده روی تند را انجام دهند و سپس حرکات پیشنهادی مخصوص پا را انجام دهند.زیرا این افراد مجبور هستند تا چربی های این نقاط را با تمرینات هوازی تحریک کنند و سپس تمرینات پا را انجام دهند . 

اما سایر افراد که با هدف تناسب در پاها در منزل اقدام به تمرین می کنند نیازی به تمرینات هوازی ندارند.

خوش فرم شدن پاها
در تمرینات امروز سعی می کنیم بدون امکانات باشگاهی و در منزل عضلات پا را که در تصویر مشخص شده تقویت کنیم تا به نتیجه دلخواه که تناسب پاها هست، برسیم.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

 ابتدا سه ست 20 تایی طناب بزنید و همچنین سه ست 20 تایی حرکت زانو بلند را انجام دهید.پس از اینکه درجه حرارت بدنتان بالا رفت و حس کردید که به مقدار کمی عرق کردید، حرکات کششی مخصوص عضلات پا را همانند تصویر هر کدام را به مدت ده ثانیه انجام دهید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

تمریناتی که روی پایین تنه کار کند به طور معمول  با اسکوات و حرکاتی همراه است که انجام دادنشان به زانو و مفاصلی سالم نیاز دارد. حتی اگر زانوهای سالمی دارید، اما از آنجاییکه تاکنون این حرکات را انجام نداده اید و یا مدتی قبل تجربه آن را دارید، پس عضلات زانوی شما  ضعیف هست. دو حرکت زیر به شما کمک می کند تا قبل از انجام تمرینات پا عضلاتی همچون چهارسر ران و مفصل زانوی شما آماده شود و احتمال آسیب دیدگی از بین برود. البته در صورتی احتمال آسیب دیدگی به طور کلی از بین می رود که شما حرکات را صحیح انجام دهید. 

برای انجام دادن حرکاتی که به آماده سازی زانو و عضلات پای شما کمک می کند به یک باند کشی و یا کش ورزشی نیاز دارید.روش انجام دادن این تمرینات در تصویر به طور کامل مشخص است. این حرکات را در سه ست 15 تایی انجام دهید. 

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

نکته : با توجه به اینکه افراد با شرایط بدنی مختلف مخاطب ما هستند برای تعدا حرکات و ست ها سعی کردیم تا حد متوسط و مفید را ذکر کنیم.

1-اسکوات
ابتدایی ترین و مهم ترین تمرین مخصوص به عضلات پا و باسن حرکت اسکوات هست که به روش های مختلف انجام می شود و در باشگاه ها می توان با استفاده از هالتر، دمبل و دستگاه اسمیت آنرا سخت تر کرد. سه ست 16 تایی این حرکت را انجام دهید.

روش انجام دادن این حرکت به طور واضح در تصویر مشخص است، اما چند نکته مهم را در حین انجام دادن اسکوات باید رعایت کرد.

-دقت کنید به هیچ عنوان زانو نباید از پنجه جلوتر باشد.
-سر و نگاه باید به سقف روبرو باشد،به گونه ای که چانه کمی بالا می رود.
-در صورتی که چربی های قسمت میانی ران شما زیاد است، سعی کنید پنجه پا به خارج متمایل باشد، تا فشار بیشتری به عضلات داخل ران بیاید.
-پس از دو هفته که این تمرین را انجام دادید،برای تاثیر بیشتر در هنگام این حرکت از دو دمبل و یا بطری آب معدنی استفاده کنید. به طوریکه در هر دست یک دمبل یا بطری آب معدنی داشته باشید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

2-کیک بک باسن 
این حرکت به دو روش انجام می شود.ابتدا به حالت چهار دست و پا بر روی زمین قرار می گیرید، و سعی می کنید تا پا را به پهلو باز کنید . در این روش علاوه بر ران ها مقدار کمی پهلوها نیز درگیر می شود. در روش دوم یکی ازپاهای خود را با همان زاویه 90 درجه درهمان راستا  بالا بیاورید. در روش دوم (قسمت c) عضلات ران و باسن بیشتر درگیر می شود و شما می توانید فقط روش دوم ( قسمت c) را انجام دهید. سه ست 16 تایی با هردو پا انجام دهید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

3-لانگز 
این حرکت نیز بسیار برای عضلات پا مناسب است و برای اولین روزهایی که این حرکات را انجام می دهید،می توانید پای عقبی را به دیوار تکیه دهید تا آسان تر انجام شود.دقت کنید زانوی پای جلویی از پنجه پا جلوتر نرود.این حرکت را سه ست 15 تایی با هر دو پا انجام دهید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

4-لانگز از پهلو
این حرکت روی  عضلات داخل ران بیشتر از سایر عضلات پا کار می کند و در صورت چربی در این ناحیه،بسیار مفید است.در تصویر این حرکت را با هالتر انجام شده است،شما می توانید در منزل با چوب انجام دهید. سه ست 12 تایی با هر پا انجام دهید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

5-دد لیفت دمبل (پشت پا دمبل)
این حرکت برای تقویت عضلات پشت پا هست و برای افرادی که در این ناحیه چربی و یا سلولیت دارند، بسیار مناسب است. سه ست 16 تایی انجام دهید.در صورتیکه در منزل دمبل ندارید با استفاده از بطری آب این حرکت را انجام دهید.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

6-ساق پا ایستاده با دمبل
روی پاشنه پا ایستاده و در حالی که دمبل ها (بطری آب) را در اطرافتان نگه داشته اید، خود را به سمت پنجه بکشانید.یعنی روی پنجه بلند شوید  و دوباره روی پاشنه بروید. این حرکت را برای ۳ یا ۴ ست 20 تایی انجام  دهید و اگر احساس کردید که زیاد برایتان سنگین نیست وزن دمبل ها را بالا ببرید.این حرکت را روی یک تخته چوب و یا چند کتاب انجام دهید و البته در هفته های اول نیازی به استفاده از دمبل و یا بطری آب نیست.

تناسب اندام با ورزش در منزل (3) + تصاویر

در پایان تمرینات پا برای کاهش درد در عضلات درگیر شده باید حرکات کششی که در ابتدا به آن اشاره شد، انجام دهید و بعد دوش آب گرم نیز بگیرید.

(طیبه خزاعلی)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درنا
۱۷:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بدک نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
اگر فیلم آموزشی برای این تمرینات می گذاشتید خیلی خوب میشد.
آخرین اخبار