هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران؛

توقف سرخابی ها در روز برد پدیده+ فیلم و مصاحبه

در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز استقلال در فولاد شهر اصفهان به دیدار ذوب آهن رفت و در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان   در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز 3 دیدار برگزار می شود.

توقف سرخابی ها در روز برد پدیده+ فیلم و مصاحبه

**ذوب آهن 0-0 استقلال

 تیم استقلال  راس ساعت 14:30 در فولاد شهر به دیدار ذوب آهن رفت.

*دراین دیدار و با نظر پرویز مظلومی یازده بازیکن استقلال برای مصاف با ذوب آهن  به ترتیب زیر می باشند:

  سید مهدی رحمتی، هرائر مگویان، امین حاج محمدی، میثم مجیدی، میلادفخرالدینی، فرشید اسماعیلی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، جابر انصاری، محسن کریمی و سجاد شهباززاده یازده بازیکن استقلال در مصاف با ذوب آهن هستند.

*همچنین یحیی گل‌محمدی با این ترکیب تیمش را به مصاف استقلال فرستاد؛

رشید مظاهری، هاشم بیک‌زاده، کاوه رضایی، قاسم حدادی‌فر، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور، هادی محمدی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی رجب‌زاده.

محمدباقر صادقی، مسعود حسن‌زاده، محمدرضا حسینی، احمد کامدار، علی حمام، رضا شکاری، مارکو آیوبل روی نیمکت تیم ذوب آهن هستند.

*داور این بازی شاهین حاج بابایی است.

*حاشیه های قبل از بازی در فولادشهر اصفهان؛

* به مناسبت ایام الله دهه فجر توسط مسئولین برگزاری مسابقه سرودهای انقلابی پخش شد.

* تعدادی از هواداران استقلال به دلیل این که جای کمی به آنها اختصاص داده شده بود روی تپه های فولاد شهر نشسته اند.

* قرار است امروز  و پیش از بازی از رضا احدی پیشکسوت باشگاه استقلال تجلیل  شده و هواداران سکوت کنند.


* یحیی گل‌محمدی بلافاصله پس از ورود به زمین چمن با علی اصغر قربانعلی پور مربی بدنساز سابق ذوب‌آهن گفت‌و‌گو کرد.


* عروسکی که نماد باشگاه ذوب آهن است در کنار زمین است و بازیکنان این تیم با او عکس یادگاری می گیرند.

* پیش از شروع بازی از تیم زیر 13 سال ذوب آهن به دلیل قهرمانی در لیگ اصفهان تجلیل شد.

*حاشیه های دیدار:

نیمه اول:

دقیقه 3 – سجاد شهباززاده از جناح چپ و روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی این توپ خطرناک از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 6 – کرنر ارسالی از جناح راست برای ذوبی ها، سه موقعیت خطرناک پیاپی روی دروازه رحمتی ایجاد کرد.

دقیقه 18 : سانتر احسان پهلوان و ضربه سر کاوه رضایی با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 23: حمله امید ابراهیمی با دخالت مهاجمان ذوب دفع شد .

دقیقه 25: ضربه سانتر ابراهیمی با ضربه سر فخرالدینی راهی به دروازه پیدا نمی کند .

*فرصت چند باره برای بازیکنان استقلال با دخالت مدافعان ذوب به کرنر می رود .

دقیقه 28 :موقعیت برای مهاجمان استقلال به هدر رفت . در همان دقیقه ضد حمله برای تبریزی ها بوجود آمده که با دخالت مدافع استقلال دفع شد .

دقیقه 30: حمله مهاجمان ذوب آهن نتیجه ای در برنداشت .این حمله توسط رجب زاده بوجود امد. 

 دقیقه 32 : بیک زاده از ذوب آهن و حاج محمدی از استقلال اخطار گرفت.

دقیقه 46: ضربه کاشته ارسالی از جناح چپ با دخالت کاوه رضایی و ضربه نهایی اسماعیلی‌فر دروازه رحمتی را تهدید کرد.

دقیقه 48: حرکت سریع ذوبی‌ها و پاس خوب رجب زاده به تبریزی با ضربه بی‌دقت این بازیکن به اوت رفت تا این موقعیت نیز از کف ذوبی ها برود.

 حدود 8000 نفر  هوادار در ورزشگاه حضور دارند .

نیمه دوم:

قیقه 49: ارسال بلند از جناح راست در محوطه جریمه ذوب آهن به کریمی نرسید و به اوت رفت. این اولین حضور استقلال در این نیمه روی دروازه ذوب آهن بود.

دقیقه 51: باز هم فرار تبریزی از جناح راست و پاس عرضی او به رجب زاده موقعیت خوبی را نصیب ذوب آهن که تعلل رجب زاده و دخالت روزبه چشمی موقعیت را از سفیدپوشان میزبان گرفت.

دقیقه 51: سانتر عالی دانیال اسماعیلی فر و ضربه سر کاوه رضایی با واکنش فوق العاده مهدی رحمتی توام شد. دروازه بان استقلال بلافاصله ضربه بیک زاده در ریباند را دفع کرد تا اینجا موثرترین بازیکن تیمش لقب بگیرد.

دقیقه 55 : نفوذ اسماعیلی فر به پشت محوطه جریمه استقلال و ضربه نهایی کاوه رضایی به مدافعان استقلال برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 58: اشتباه مگویان لحظه ای دروازه استقلال را به خطر انداخت اما استارت بلند کاوه رضایی به دلیل فاصله زیاد توپ با او بی‌نتیجه ماند.

دقیقه 59: نفوذ احسان پهلوان تا پشت محوطه جریمه استقلال با ضربه نهایی بیک زاده در اختیار رحمتی قرار گرفت.

دقیقه 61: شوت عالی مهدی رجب زاده از فاصله 8 متری باز هم با واکنش مهدی رحمتی راهی به دروازه استقلال نیافت و به کرنر رفت.

دقیقه 63: فرار زیبای تبریزی از سمت راست و شوت کاوه رضایی با برخورد به زانوی مگویان توپ وارد گل نشد.

دقیقه 66: جدی‌ترین خطر استقلال روی دروازه ذوب آهن با واکنش عالی رشید مظاهری خنثی شد. پاس خوب میثم مجیدی به مهدی مومنی تازه وارد و ضربه او با نوک انگشتان مظاهری و قیچی مدافع ذوب برگشت داده شد و ضربه محکم چشمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه میزبان به اوت رفت. استقلال در این صحنه می‌توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد.

استقلال متوقف شد/ سپاهان 2- پرسپولیس2+ فیلم و مصاحبه
** پدیده 1-0 سایپا

در دیگر دیدار  امروز که راس ساعت 14:30  آغاز شد  سایپا در مشهد به مصاف پدیده این شهر رفت.

*پدیده مشهد: 

مجتبی روشنگر، محمدحسین مرادمند، کریم احمدی، محمدرضا ناصحی، احمد آل نعمه، محسن یوسفی، مهدی خیری، میثم نقی زاده، مسعود نظرزاده، معین عباسیان و بهمن سالاری

سرمربی: رضا مهاجری 

*سایپا: 

رادکو دویکوویچ، ابراهیم شکوری، سجاد مشکل پور، محمد اسماعیل بیگی، روزبه شاه علیدوست، علی زینالی، ابراهیم صادقی، مجید ایوبی، میلاد میداودی، غلامرضا رضایی، مهدی ترابی 

سرمربی: مجید جلالی

داور این دیدار پیام حیدری است.

*گل

پاس در عرض عمقی عالی از ناصحی را مهدی خیری با تکل بلند وارد دروازه سایپا کرد.

دقیقه حساس:

دقیقه 9: ضربه ایستگاهی که نصیب سایپا شده بود از روی خط محوطه جریمه این تیم توسط میداوودی به صورت خطرناک نواخته شد اما این توپ از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه 14: سانتر مواج پدیده موقعیت خطرناکی روی دروازه سایپا ایجاد کرد اما این توپ هم با پرواز دروازه‌بان سایپا خنثی شد.

دقیقه 18: مهدی ترابی توانست از کمند مدافعان پدیده رها شود و با نفوذ در بین آنها خود را به محوطه جریمه این تیم برساند. او در حالی که می‌توانست زودتر ضربه خود را به سوی دروازه حریف بزند زاویه خود را تنگ کرد اما در نهایت ضربه‌اش را به سمت دروازه این تیم زد که این توپ را روشنگر با واکنشی به موقع روی خط دروازه مهار کرد.

دقیقه 21: رضا ناصحی از داخل محوطه جریمه ضربه خطرناکی را به سوی دروازه سایپا زد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 24: سانتر بلند میلاد میداودی روی دروازه پدیده فرود آمد اما این توپ را روشنگر مهار کرد.

دقیقه 25: تعلل روشنگر در به گردش درآوردن بازی یک خطای دو ضرب در محوطه جریمه برای سایپا فراهم آورد که میداوودی از این فرصت استفاده نکرد و توپ را به دیوار دفاعی پدیده زد.

دقیقه 29: شوت راه دور میداوودی به شکل خطرناکی از بالای دورازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 35: ضربه آزاد پشت محوطه پدیده را یوسفی به شکل زیبایی به گوشه دروازه سایپا زد که دوجکوویچ با شیرجه بلند توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 37: یوسفی با دوجکوویچ تک به تک می‌شد که دروازه‌بان سایپا با خروج موفق از محوطه جریمه با پا توپ مهاجم پدیده را دور کرد.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی میداوودی از فاصله 30 متری با فاصله زیادی از بالای دروازه پدیده به اوت رفت.

دقیقه 53: در شلوغی محوطه جریمه سایپا، یوسفی و خیری قصد باز کردن دروازه این تیم را داشتند که دوجکوویچ درازکش توپ را دور کرد.

دقیقه 62: سانتر زیبای ترابی از سمت راست زمین را میدواوودی با ضربه سر زد که روشنگر به خوبی این توپ را گرفت و مرادمند از مقابل دروازه پدیده دور کرد.

دقیقه 63: نفوذ عالی یوسفی از سمت راست محوطه جریمه سایپا و شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه دوجکوویچ به بیرون رفت.

دقیقه 64: ارسال دغاغله را زینالی با ضربه روی پا در محوطه جریمه زد که روشنگر باز هم ناجی دروازه تیمش شد و توپ را گرفت.

دقیقه 75: ضربه فنی خیری از سمت چپ دروازه سایپا راهی اوت شد.

دقیقه 76: شاکری بهترین فرصت را داشت تا اختلاف را دو برابر کند. پاس عالی عباسیان از سمت راست محوطه جریمه را شاکری نتوانست مقابل دورازه خالی سایپا استفاده کند و توپ بعد از برخورد به پای چپ او به عقب برگشت و در ادامه نیز شوت خیری راهی به دروازه سایپا پیدا نکرد.

استقلال متوقف شد/ پرسپولیس گل خورده را جبران کرد
** پرسپولیس-سپاهان

در حساس ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس میزبان تیم فوتبال سپاهان اصفهان است.

ورزشگاه:

آزادی

پرسپولیس:

الکساندر لوبانف، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، رامین رضاییان، بابک حاتمی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و مهدی طارمی

سرمربی:برانکو

سپاهان:

رحمان احمدی، عبدالله کرمی، لئوناردو پادوانی، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، لوسیانو پریرا، حبیب گردانی، وریا غفوری، علی کریمی، فوسیل موسایف و رسول نویدکیا

سرمربی: ایگور استیماچ


اخطار
محسن مسلمان (26) از پرسپولیس
لوسیانو پریرا (26) - علی کریمی(33) از سپاهان

اخراج
لئوناردو پادوانی(76)

شرح گل

پرسپولیس صفر سپاهان یک: (دقیقه 10، فوضیل موسی اوف): اولین حرکت جدی سپاهانی ها با ضربه کرنر این تیم همراه بود که در ادامه موسی اوف موفق شد روی ارسال دیدنی نویدکیا و بدون مزاحمت دروازه لوبانف را باز کند.

پرسپولیس یک سپاهان یک: (دقیقه 50، علی علیپور): روی سماجت رامین رضاییان و در ادامه ارسال فرشاد احمدزاده، علی علی پور موفق شد با ضربه سری دیدنی دروازه رحمان احمدی را باز کند و این دروازه بان را تسلیم کند.

پرسپولیس یک سپاهان 2: ( دقیقه 65، پریرا): حضور موثر ایبریچیچ در همان دقیقه اول با یک پاس دیدنی درون محوطه جریمه همراه بود که اشتباه مدافعان پرسپولیس توپ را در اختیار پریرا قرار داد و او دروازه لوبانف را از روی نقطه پنالتی باز کرد.

پرسپولیس 2 سپاهان 2: (دقیقه 75، کمال کامیابی نیا): ارسال بابک حاتمی درون محوطه جریمه با ضربه ناقص طارمی همراه بود و در ادامه این کامیابی بود که با ضربه ای سهمگین و قدرتمند اولین گل خود در ترکیب پرسپولیس و تساوی این تیم در این بازی را به ثبت رساند.

شرح نیمه اول:

نیمه اول این بازی جز کارت قرمز همه چیز در خود داشت تا حدود 70 هزار هوادار حاضر در استادیوم از دیدن یک بازی جذاب لذت ببرند.

سپاهان که مطابق دیدارهای گذشته حمله و نفوذ از کناره ها در پیش گرفته بود و از جناح چپ پرسپولیس با توجه به غیبت محمد انصاری صاحب فرصت های خوبی شد و پرسپولیس نیز با حضور مسلمان و نوراللهی و البته فرشاد احمدزاده چاره را همچنان در عمق خط دفاعی سپاهان با ارسال های تودر این بازیکنان می بیند.

در نهایت سپاهان از روی دو موقعیت خطرناکی که به دست آورد توانست توسط فوزیل یک بار دروازه لوبانف را باز کند و در سمت مقابل رحمان احمدی مقاومت خوبی برابر حملات نصفه و نیمه سرخپوشان داشت که در این بازی از حمایت هواداران خود سود می بردند.

دقایق حساس

دقیقه 9: مهدی طارمی با فشار روی عبدالله زاده او را مجبور کرد تا توپ را به اوت بفرستد و البته سرخ ها نتوانستند از این ضربه سودی ببرند.

دقیقه 18: ارسال محرم نویدکیا از جناح راست تیم سپاهان درون محوطه جریمه پیش از اینکه خلعتبری را صاحب فرصت کند توسط لوبانف جمع شد. در ادامه نیز مسلمان قصد داشت با ارسالی بلند طارمی را صاحب موقعیت کند که عبدالله زاده در بین راه توپ را قطع کرد.

دقیقه 24: ارسال از جناح چپ سپاهان به درون محوطه جریمه با ضربه رسول نویدکیا همراه بود و البته توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 36: بار دیگر ارسال کرنر و باز هم فوضیل موسی اف بدون مزاحمت صاحب فرصت سرزنی شد که این بار توپش با اختلاف کمی از کنار دروازه لوبانف به بیرون رفت.

دقیقه 42: در یک رفت و برگشت توپ در پشت محوطه جریمه به رسول نویدکیا رسید که شوت این بازیکن با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55: فرار شیمبا و مشایعت دو دفاع میانی پرسپولیس با او تا درون محوطه جریمه ادامه یافت تا در نهایت نورمحمدی با تکل توپش را به کرنر بفرستد.

دقیقه 58: فرار دیدنی شیمبا پشت خط دفاعی پرسپولیس باز هم با تکل دیدنی نورمحمدی سودی برای این تیم نداشت.

دقیقه 63: سماجت سپاهانی ها درون محوطه جریمه پرسپولیس در نهایت با ضربه وریا غفوری همراه بود که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 73: ضربه سر مهدی طارمی برای مسلمان با شوت تکضرب او همراه بود که در نهایت این ضربه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: در حالی که ایبریچیچ یک فرصت فوق العاده را برای تیمش از دست داد، این توپ در ادامه به مهدی طارمی در میانه زمین رسید و او با استارتی دیدنی و جا گذاشتن مدافع سپاهان در موقعیت گل قرار گرفت که پادووانی با تکل از پشت ضمن اخراج فرصت خوبی برای سرخ ها برای رسیدن به گل از روی ضربه ایستگاهی مهیا کرد.

دقیقه 79: این ضربه ایستگاهی را رامین رضاییان که این روزها ضرباتش را به خوبی می زند زد که توپ از بالای دروازه با مشایعت رحمان احمدی به بیرون رفت.

دقیقه 83: روی یک ضربه ایستگاهی حبیب گردانی توپ را به درون محوطه جریمه ارسال کرد که در ادامه لوبانف با مشت توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه 85: امید عالیشاه بار دیگر از درون محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپش با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87: روی یک حرکت زیبا از سوی عالیشاه و علیپور با ارسال مهاجم گلزن درون شش قدم برای طارمی او ایده آل ترین فرصت خود را برای گل زدن از دست داد تا کاملا شایسته دریافت سیمرغ گل نزن ترین مهاجم هفته باشد.

دقیقه 90: در یک درگیری برای تصاحب توپ بین نورمحمدی و منوچهری، کاپیتان پرسپولیس بعد از اعلام خطای مهاجم سپاهان با او برخورد داشت که حیدری دستور به ادامه بازی داد تا استیماچ به شدت از این مساله عصبانی باشد.

دقیقه 90: ارسال بابک حاتمی از روی سر طارمی با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 91: مهدی طارمی از درون محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که رحمان احمدی با خروجی دیدنی مانع از به ثمر رسیدن توپ این بازیکن شد.

استقلال متوقف شد/ پرسپولیس گل خورده را جبران کرد

کی‌روش وارد ورزشگاه آزادی شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تماشای بازی پرسپولیس و سپاهان وارد ورزشگاه آزادی شد.


فیلم گل های هفته هجدهم:

مصاحبه سرمربیان:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
عجب تیمیه این پرسپولیس هه
Canada
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
سایپا یا پرسپولیس؟
آخرین اخبار