حمایت معاونت علمی از طرح‌هایی با محوریت کاهش آلودگی هوا

رییس مرکز طرح‌های کلان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از حمایت معاونت علمی در زمینه طرح‌هایی با محوریت کاهش آلودگی هوا خبر داد.

پیمان صالحی رییس مرکز طرح‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌هایی با محوریت کاهش آلودگی هوا حمایت می‌کند و همچنین به دنبال همکاری با دستگاه‌های مربوطه برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی تأکید کرد: کارگاهی برای آشنایی شرکت‌های حوزه حمل و نقل ریلی شهری با فرآیند ارزیابی و قوانین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کانون‌های صنعت و بازار با حضور نماینده 50 شرکت برگزار می‌شود تا پس از طی مراحل مقدماتی نسبت به تشکیل این شرکت‌ها اقدام شود.

صالحی تصریح کرد: اخیراً کارگاه مترو در مرکز طرح‌های کلان شهری تشکیل شده و تمام دست‌اندرکاران این حوزه در کارگاه حضور دارند و در خصوص راه‌کارهای توسعه حمل و نقل ریلی بحث و تبادل نظر می‌کنند و پس از این که نهایی شد شبکه‌ای از شرکتهای دانش‌بنیان تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 30 درصد قطعات واگن مترو ساخت داخل است که قصد داریم در آینده براساس یک برنامه 5 ساله این عدد را به 63 برسانیم زیرا یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از تولیدات داخلی است.

رییس مرکز طرح‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به این که حمل و نقل ریلی با سرعت بالا و زمان کم و پایین‌ترین میزان آلایندگی محیط زیست افراد را جا به جا می‌کند. می‌توانیم به صورت جدی‌تر به توسعه آن و افزایش سهم تولیدات داخل در این نوع حمل و نقل بپردازیم.

صالحی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی خود را برای حمایت از شرکت‌هایی که در زمینه تولید یا دانش فنی زباله‌سوزها فعالیت می‌کنند با پرداخت وام‌های کم بهره اعلام کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار