اهواز؛

پرداخت 472 میلیارد ریال غرامت‌ محصولات زراعی و باغی در شادگان

معاون فرماندار شادگان از پرداخت 472 میلیارد ریال از غرامت‌های محصولات زراعی و باغی در سطح شهرستان شادگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نعمت الله آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران از اهواز؛در رابطه با مراجعات بعضی از کشاورزان و نخلداران و اظهار نارضایتی از عدم پرداخت غرامت خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی بیمه شده و درخواست تسریع در پرداخت غرامت اظهار کرد: در سال‌های 91 تا 94 مبلغ 472 میلیارد و 706 میلیون ریال بعنوان غرامت‌های زراعی و باغی در شهرستان شادگان تصویب و پرداخت شده است.

وی این غرامت را شامل محصولات خسارت دیده خرما، گندم، جو، برنج و کلزا عنوان کرد و گفت: در سال 94 مبلغ 180 میلیارد و 763 میلیون ریال غرامت انواع محصولات کشاورزی خسارت دیده زراعی و باغی جهت 13 هزار نفر بهره‌بردار تصویب و تاکنون مبلغ 70 میلیارد ریال از آن پرداخت شده و مابقی به مبلغ 110 میلیارد و 763 میلیون ریال به محض تامین اعتبار بلافاصله به خسارات دیدگان پرداخت خواهد شد. 

آلبوغبیش تصریح کرد: اگرچه بیمه گر متعهد به جبران خسارت و رفع بی‌تعادلی است که به دنبال وقوع حادثه جهت مورد بیمه اتفاق می‌افتد و به موجب اصل غرامت، بیمه نباید به صورت منبع اصلی استفاده برای بیمه گذار درآید.

وی اضافه کرد: خشکسالی‌های اخیر خسارات هنگفتی به کشاورزان و نخلداران این شهرستان وارد شده است.

معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: غرامت بیمه فقط بخشی از خسارات وارده را جبران می‌کند و تنها راه نجات کشاورزی و نخیلات شادگان انتقال آب بین حوزه‌ای از کارون به جراحی است.

وی ادامه داد: جهت اجرای این طرح که در حال پیگیری است و مطالعات اولیه آن انجام شده و در صورت تصویب، تامین اعتبار و اجرا، هم مشکل کشاورزان و نخل‌داران به صورت اساسی و دائمی برطرف می‌شود و هم ضرورتی برای پرداخت سالانه میلیاردها تومان غرامت بیمه از بابت خشکسالی و کمبود آب نخواهد بود.

آلبوغبیش در پایان یادآور شد: 93 درصد غرامت بیمه محصول گندم خسارت دیده سال 94 به خسارات دیدگان پرداخت شده و تنها هفت درصد باقیمانده که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده ان شاءالله به همراه غرامت سایر محصولات کشاورزی خسارت دیده شامل خرما، جو، برنج و کلزا پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.