تبریز؛

استفاده از ظرفيت سازمان‌های بين المللي در معرفي شهرهای كشور

شهردار تبریز معتقد است، شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی منتخب مردم باید از ظرفیت سازمان‌های بین المللی در معرفی شهرهای کشورمان استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در دیدار با نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری تبریز با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای كسب جايگاه‌هاي بين المللي  در عرصه هاي مختلف برنامه کرده است که در این میان شهرهاي خواهرخوانده  مي‌توانند محوريت مبادلات فرهنگي، اقتصادي و علمي ايران در عرصه جهاني باشد.

وی افزود: انسانهاي تأثيرگذاري در سطح بين الملل زياد داريم و بايستي از مزيت شخصيت های بين المللي استفاده كنيم.

نماينده شهرداران كشور با اشاره به سخنان خود در جلسه رهبران شهري جهان که در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك گفت: لازم است دولتمردان، نقش پر رنگی را به شهرداری‌ها به عنوان بزرگترین نهاد عمومی داده و از پتانسيل آن‌ها  به نحو مطلوب استفاده کنند و در برنامه ششم توسعه  نگاهی جدی  به پتانسیل و ظرفيت‌هاي بين المللی شهرداري‌ها و NGO ها در معرفي شايسته ايران اسلامي و شهرهاي آن داشته باشند.

وی ادامه داد: سال ٢٠١٨ تبريز پايتخت گردشگري كشورهاي اسلامي معرفی می‌شود و همچنين تبريز به عنوان شهر جهاني بافت فرش نیز ثبت جهاني شده است و پايتخت نگارگري جهان اسلام زيبنده نام تبريز است و اقدامات اساسي براي تحقق اين مهم صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.