واشینگتن درخواست 30 آواره سوری را برای پناهندگی رد کرد

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد درخواست سی آواره سوری برای اقامت در این کشور به علت نگرانی‌های امنیتی رد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشینگتن تایمز نوشت آمریکا درخواست سی آواره سوری را به دلیل نگرانی های امنیتی رد کرد.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: در حالی است که مقامات آمریکایی روز چهارشنبه تلاش کردند کنگره را متقاعد کنند که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، خطرات را جدی می گیرد، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد درخواست 30 آواره سوری را به دلیل نگرانی های تروریستی و جرایم دیگر رد کرده و به رد درخواست 2200 نفر دیگر برای دریافت روادید کمک کرده است.

از زمانی که اوباما قول داده است امسال ورود تعداد ده هزار آواره سوری را به آمریکا بپذیرد، این وزارتخانه با نگرانی هایی در مورد نحوه اجرای این برنامه مواجه شده است. این نگرانی ها پس از حمله تروریستی ماه دسامبر در کالیفرنیا و بازداشت دو آواره عراقی و سوری به اتهام فعالیت های تروریستی در ماه گذشته افزایش یافته است.

مقامات بلند پایه وزارت امنیت داخلی آمریکا گفتند، کنترل پروفایل آوارگان را رسانه های اجتماعی آغاز کرده اند و امیدوارند به سرعت کنترل پروفایل همه آوارگان عراقی و سوری را که خواستار ورود به آمریکا هستند، آغاز کنند. 

لئون رودریگز، مدیر خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا، به کمیته وزارت امنیت داخلی گفت  تاکنون دو هزار سوری خواستار دریافت پناهندگی از آمریکا شده اند اما درخواست سی نفر از آنها رد شده است. 

وی افزود: درخواست صدها نفر دیگر نیز هنوز بررسی نشده است.

مشخص شده است که دو آواره ای که ماه گذشته دستگیر شدند در چارچوب برنامه آوارگان عراقی وارد آمریکا شده بودند. اوباما و معاونان ارشد وی تاکید کرده اند که می توانند مانع ورود تروریست های احتمالی به کشور شوند. اما رئیس اف بی آی با ابراز نگرانی گفته است با توجه به اوضاع سوریه، آمریکا حتی به منابع و پایگاه های اطلاع رسانی دولتی که برای کنترل سابقه اشخاص مهم است، دسترسی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار