هنگامی که حوصله کودک سر می‌رود

سر رفتن حوصله کودک یکی از مهمترین دلایل پرخاش و بهانه گیری در او است.

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سر رفتن حوصله کودک یکی از مشکلاتی بوده که والدین با فرزندان خود داشته که مرتبا به بهانه‌های مختلف می‌گوید (حوصله‌ام سر رفته) که باعث ایجاد رفتارهای آزار دهنده آنها برای پدر و مادر می‌شود.

وی ادامه داد: معمولا کودک زمانی این بهانه را گرفته که از کار و فعالیت مورد علاقه‌اش محروم باشد، مثلا زمانی که توسط والدینش از بازی کردن با رایانه و تبلت محروم شده، بر این جمله تکیه کرده و غیر مستقیم از پدر و مادر خواسته که اجازه داده تا فعالیت مورد نظرش را انجام دهد.

وکیلی تصریح کرد: ارائه راهکار و پیشنهاد به انجام و فعالیت‌های مختلف به کودک، ایفای نقش در بازی‌های او، حفظ خون سردی خود در مواجهه با پرخاشگری و بهانه گیری کودک همچنین امکان دارد تا وی با اکثر پیشنهادات والدین مخالفت کند که کاملا طبیعی است، زیرا هدف او رسیدن به خواسته خودش است.

این روانشناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که کودک دائما با شما مخالفت کرده، به او بگویید که گاهی سر رفتن حوصله برایت لازم بوده و کاملا طبیعی است، زیرا با این جمله کودک متوجه شده که همیشه شما در قبال سر گرم کردن او وظیفه‌ای نداشته و خودش باید تا حدی مسئولیت پذیر و خلاق باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار