دانش آموزان هم بر جامی می‌شوند/سقف بیمه تکمیلی فرهنگیان ترک خورد

راه یابی برجام به مدارس، اجرای فاز دوم رتبه بندی و اضافه شدن 300 کلاس درس به مدارس شهر تهران از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته‌ی گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آموزش و پرورش در هفته گذشته اخبار متعددی را شامل می‌شود که از مهم‌ترین این اخبار می‌توان به برجامی شدن دانش آموزان و اجرایی شدن طرح رتبه بندی در سال آینده اشاره کرد.

دانش آموزان هم بر جامی می‌شوند
ثقفی سخنگوی آموزش و پرروش شهر تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار و مولد سرمایه انسانی‌، با درک صحیح از تحولات اخیر و بایدها و نباید های آن، با اجرای موثر سند تحول بنیادین‌، دانش آموزان را برای مشارکت هرچه بیشتر در شکل گیری تحولات علمی‌، اقتصادی و فرهنگی با تاکید بر هوشیاری، دشمن شناسی، تلاش و نوآوری که لازمه عبور ا این دوران حساس و سرنوشت ساز است آماده می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران "کلاس برجام"شامل 4 ساعت مطالعه و تحقیق با موضوع (برجام) با محتوای مشخص به عنوان فوق برنامه يا فعاليت‌هاي مكمل درس تاريخ به مدارس دوره متوسطه دوم ابلاغ می‌کند و پس از تصویب شورای مدارس اجرا خواهد شد.

بیمه تکمیلی به روش صندوقی با حداقل نرخ افزایش حق بیمه 
سید محمد بطحایی معاون توسعه ،مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است، با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش ، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود. 26 هزار تومان حق بیمه تکمیلی ماهانه در سال 93 به 30 هزار تومان در سال 94 افزایش یافت که نیمی از آن از سوی بیمه پرداخت می شود‌.

وی در خصوص رایگان شدن هزینه‌های درمانی برخی فرهنگیان تصریح کرد‌: با توجه به اسناد در دست می توان گفت در استان‌های مختلف، هزینه های برخی اعمال جراحی روی بعضی از فرهنگیان مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج (که هزینه هایی در حدود 200 میلیون تومان است) به طور کامل پرداخت شده و ریالی از این بیماران از این بابت گرفته نشده است.

فاز دوم رتبه‌بندی سال آینده اجرایی می‌شود
فانی گفت: امسال توفیق داشتیم رتبه بندی معلمان را از ابتدای مهرماه اجرا کنیم و فاز دوم این طرح از سال 95 آغاز می‌شود و امیدواریم فازهای بعدی به خوبی اجرا شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: ما به دنبال اعلام رتبه‌بندی برای پرسنل اداره آموزش و پرورش هستیم و در این خصوص با نوبخت صحبت‌هایی داشته‌ایم که امیدواریم نتیجه آن به زودی اعلام شود.

سقف بیمه تکمیلی فرهنگیان ترک خورد
بطحایی معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از حذف سقف پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و گفت: در بیمه تکمیلی فرهنگیان سقف پرداختی هزینه‌های بسیاری از خدمات برداشته شده است و این اقدام با رعایت تعرفه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی در خصوص خدمات مراکز درمانی که طرف قرارداد با بیمه فرهنگیان هستند، اینگونه توضیح داد: در مراکز درمانی طرف قرارداد، تمام خدمات بیمارستانی، بستری، جراحی‌های تخصصی و عمومی، هزینه های کاشت پروتز و درمان ناباروری برای فرهنگیان سقف هزینه‌ای ندارد. البته مواردی همچون استفاده از آمبولانس درون شهری و برون شهری و زایمان طبیعی و سزارین جزو لیست حذف سقف پرداختی‌ها نیست و محدودیتی برای این موارد تعریف شده است.

بیش از 300 کلاس درس به مدارس تهران افزوده می‌شود
داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: از 300 کلاس درس در قالب 30 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در ایام دهه مبارک فجر بهره برداری می شود هم چنین از مجموع این پروژه ها 10 پروژه در پایتخت و 20 پروژه دیگر در شهرستان‌های استان تهران از جمله ملارد، قرچک،‌ جواد آباد و فیروزکوه قرار دارند.

هنرستانی‌ها سه ساله می‌شوند
فانی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: از مهر 1395 اولین سری از دانش‌آموزان فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش با هدف‌گذاری سه ساله وارد نظام آموزشی می‌شوند. یعنی ورودی‌های مهر 95 سه سال آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌بینند و پس از آن دیپلم گرفته و برای ورود به آموزش عالی آماده می‌شوند. لذا هم اکنون در آموزش و پرورش در حال هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌ و محتواها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار