ستارگان سینما می توانند الگوی پوشش مناسب باشند

الهام پاوه‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی جشنواره مد و لباس فجر درباره اهمیت استفاده از پوشش بومی سخن گفت.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاوه‌نژاد با اشاره به اهمیت پوشش در زندگی اجتماعی افراد عنوان کرد: به باور من آن‌چه در پوشاک تجلی پیدا می‌کند؛ بخشی از هویت فردی ماست. در حقیقت آن چه به عنوان پوشش از آن بهره می گیریم آئینه تمام نمای سلایق، اعتقادات، انگیزه‌های زیستی و روحیه ماست. به همین  سبب است که هنر مد به مثابه ارائه الگوهای پوشش از اهمیت بسیاری برخوردار است. مد در حقیقت هم‌چون روانشناسی عمل می‌کند که به دنبال یافتن نقاط مشترک میان افراد یک جامعه است و بسته به نوع دیدگاه و نگرش آنان برایشان الگوی پوشش تدوین می‌کند. گرچه این مفهوم مدرن در کشور ما خود را نیافته است، اما امروزه به یکی از معتبرترین مشاغل دنیا بدل شده است.

این هنرمند درباره راهکارهای جلب توجه مردم به برندهای داخلی و پوشش به سبک ایرانی افزود: به یقین اگر برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی از کیفیت قابل توجه برخوردار باشند، دلیلی برای استفاده از برندهای خارجی که مناسب با فرهنگ و پیشینه هنری کشور ما نیستند باقی نمی‌ماند.اما آن چه نباید از نظر دور داشت این است که برندهایی که به تازگی در زمینه تولید پوشاک بومی فعالیت می‌کنند؛ در این مسیر تا حد قابل قبولی موفق بوده و مسیر درستی را طی می کنند. می‌توان گفت اگر تولید کنندگان برند معرفی و عرضه و طراحی درست محصولات‌شان را  با تاکید بر هویت بومی به عنوان رویکرد اصلی مد نظر قرار دهند به نتایج بسیار خوبی دست خواهند یافت.

این بازیگر سینما ادامه داد: در کشور ما فرهنگ ها و اقوام متعددی زندگی می کنند که هرکدام فرهنگی بسیار غنی در زمینه طراحی پارچه و لباس دارند. این قابلیت و ظرفیت قابل توجه به یقین اهمیت قابل توجهی در زمینه طراحی پوشاک ایرانی دارد. چراکه خود رنگ ها و نقش های متعددی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

این هنرمند هم چنین درباره نقش ستارگان سینما و هنرمندان در معرفی برندهای ایرانی و تولیدات بومی و نزدیک شدن پوشش مردم به فرهنگ خود عنوان کرد: اگر هنرمندان ایرانی در پوشش خود از برندهای ایرانی استفاده کنند؛ می توانند در استفاده مردم از این محصولات راهگشا باشند. چراکه هنرمندان در کانون توجه توده جامعه قرار دارند و رفتارها و نوع پوشش آن‌ها نا خودآگاه به عنوان الگو در جامعه مورد توجه قرار می گیرد. همین ویژگی هنرمندان را متعهد می سازد تا بیشتر نسبت به رفتار و گفتار و پوشش خود حساسیت نشان دهند. این الگو پذیری ناخودآگاه به ویژه در پذیرش سبک تازه ای از پوشش می‌تواند به مثابه یک امکان مورد نظر قرار گیرد. 

این هنرمند درباره اهمیت برگزاری جشنواره برای معرفی برندهای داخلی عنوان کرد: جشنواره مد ولباس می‌تواند رقابتهای سالمی را ایجاد و سبب کم‌رنگ شدن جریان کاذب برندهای خارجی شود. وقتی برندهای ایرانی محصولات با کیفیت و هم راستا با فرهنگ وشرایط اجتماعی ما طراحی کنند، ضرورتی برای استفاده از برند‌های خارجی با قیمت‌های بالا وجود نخواهد داشت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.