چورکین: تلاش حامیان سوریه جلوگیری از تجزیه این کشور است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت؛ تلاش کشورهای حامی سوریه، یکپارچه شدن خاک سوریه و جلوگیری از تجزیه آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در نیویورک درباره مذاکرات سوریه گفت: ما از اوضاع انسانی و تعلیق مذاکرات ژنو درباره سوریه متاسف هستیم.

ویتالی چورکین افزود: متاسفانه هیئت مخالفان سوریه با تشویق برخی از هم پیمانان غربی ما در مذاکرات حاضر نشدند.

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: کارهایی که درباره سوریه انجام می گیرد پیچیده است اما تلاش ما پیگیری امور برای ادامه یافتن مذاکرات به شیوه مسالمت آمیز است و شاید در یازدهم فوریه در مونیخ آلمان کنفرانسی برگزار شود و ما نیز در آنجا ایده های جدید خودمان را مطرح خواهیم نمود.

چورکین در ادامه گفت: امیدواریم که کشورهای حامی سوریه در سازمان ملل متحد اقدامات خود در جهت نشان دادن مسئولیت پذیری درباره این کشور را به نمایش بگذارند چرا که تصویب هر گونه قطعنامه ای بین المللی وابسته به پیشرفت این تلاش ها است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره مطرح شدن ایده های جدید در خصوص سوریه خاطر نشان کرد: شما باید منتظر باشید چرا که ما باید ببینیم اوضاع و از جمله موضوع آتش بس در سوریه به چه سمتی پیش می رود.

ویتالی چورکین در خصوص منطقه ترک نشین سوریه گفت: به اعتقاد من استثناء کردن و جدا نمودن منطقه ترک نشین سوریه کار آسانی نیست و کشورهای حامی سوریه نیز خواستار یکپارچه شدن اراضی این کشور هستند و تنها کشوری که از تجزیه سوریه و جدا شدن ترک ها از این کشور به طور قاطع حمایت می کند دولت ترکیه است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ خبرنگاری که پرسید کدام یک از گروه های مسلح در شهر حلب هدف حملات هوایی روسیه قرار می گیرد گفت: فرماندهی ارتش به طور شفاف در این باره تعیین تکلیف می کند و اهداف مورد نظر را هر روز مشخص می نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار