راه‌های فرار از ابتلا به سرطان سینه

با توجه به این که از هر 8 نفر خانم 1 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند ضروری است که خانم‌ها به اقدامات پیشگیرانه، توجه کنند.

حسین فودازی رئیس انجمن آنکولوژی در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که از هر 8 خانم 1 نفر مبتلا به سرطان سینه می‌شود، افزود: با توجه به این که افزایش وزن باعث افزایش ابتلا به سرطان سینه و رحم می‌شود یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان‌ها، وزن مناسب و متعادل است.

وی ادامه داد: انجام فعالیت و ورزش مناسب و منظم در سالیان متوالی یکی دیگر از عوامل بسیار موثر پیشگیرانه از این سرطان در زنان و سرطان پروستات در مردان است؛ این فعالیت‌های ورزشی باید حداقل 30 الی 45 دقیقه در روز و در 5 روز هفته تکرار شوند.

وی با بیان این که عامل تغذیه نیز از عوامل بسیار موثر در این زمینه است، افزود: مصرف مواد غذایی، مانند: ریز مغذی‌های گیاهی، سویا غیر فرآوری شده، غلات سبوس‌دار، حبوبات، زیتون و روغن زیتون و همچنین مواد غذایی دارای فیبر نیز به دلیل کاهش میزان جریان خون باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه می‌شوند.

رئیس انجمن آنکولوژی خاطر نشان کرد: ستعمال سیگار باعث ابتلا به سرطان سینه می‌شود و طبق آمار زنان سیگاری 40 درصد بیشتر از زنان دیگر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار