شیراز؛

فروشگاه اینترنتی یا کلاهبردار اینترنتی

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با استفاده از دانش فنی خود اقدام به طراحی یک فروشگاه اینترنتی جعلی و سوء استفاده از اعتماد کاربران می کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: چندی پیش کارشناسان این پلیس هنگام رصد فضای مجازی متوجه سایتی می شوند که با عنوان فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت در فضای مجازی است.

وي ادامه داد: ماموران بلافاصله اقدام به بررسی مجوزها و اصالت سایت كرده و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد نماد الکترونیکی و مجوز فعالیت این سایت معتبر نبوده و گرداننده سایت اقدام به جعل مجوز کرده است که پرونده با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس "فتا" قرار گرفت.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس افزود: با تشکیل پرونده و شروع بررسی های فنی توسط کارآگاهان پليس "فتا"، مشخص شد تعدادی از شهروندان اجناسی را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کرده اند که با گذشت چند روز از این خرید ها، کالاهای خریداری شده به دست این افراد نرسیده و شماره های داخل سایت نیز یا خاموش هستند و یا پاسخگو نیستند.

سرهنگ "حسيني" اظهار كرد: ماموران پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی، موفق به شناسایی متهم شدند و طی اقدامی غافل گیرانه وی را دستگیر و به پلیس "فتا" انتقال دادند.

وي افزود: متهم در بازجویی های ابتدایی نسبت به بزه انتسابی ابراز بی اطلاعی کرد که در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات غیر قابل انکار کارشناسان، لب به سخن گشود و در اعترافات خود مدعی شد در تمام مراحل این کلاهبرداری از طرح تا عملیاتی کردن آن را با دوستم انجام دادیم که  ماموران بلافاصله همدست وي را نيز دستگير كردند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شهروندان درخواست كرد: قبل از استفاده از فروشگاه های اینترنتی از اصالت و معتبر بودن سایت اطمینان حاصل كنند.

سرهنگ "حسيني" خاطر نشان كرد: ساده ترین راه برای شناسایی اعتبار سایت، توجه به نشان نماد الکترونیکی است که لوگوی آن در سایت های معتبر فروش کالا با نشان enamad کاملا مشخص است و کاربران با کلیک بر روی آن به سایت enamad.ir که متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت است لینک داده شده و از اعتبار سایت و  مشخصات گرداننده آن آگاه خواهند شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.