یاسوج؛

افزایش میزان جابه جایی مسافر در فرودگاه یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان جابه جایی مسافر در فرودگاه یاسوج امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پژمان نیک اقبالی فزود: امسال 15 هزار مسافر در فرودگاه این شهر جابه جا شد.وی تعداد جابه جایی مسافر در مدت مشابه سال گذشته را پنج هزار مورد برآورد کرد.

معاون توسعه امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصرح کرد: افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج از یک پرواز هفتگی به شش پرواز در هر هفته عامل عمده این امر بوده است.

نیک اقبالی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج که امکان نشیمن هواپیماهای بزرگتر و کوتاه شدن نیم ساعتی طول مدت پرواز از یاسوج به تهران را فراهم می کند، تصریح کرد: امید است با تکمیل این پروژه بزرگ در سال آینده شاهد رونق بیشتر این فرودگاه باشیم.

نیک اقبالی طول باند فرودگاه یاسوج را دوهزارو 600 متر ذکر کرد و افزود: در این طرح 600 متر به طول باند فرودگاه اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این پروژه با 220 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

نیک اقبالی حجم عملیات این طرح را شامل یک میلیون و300 هزار متر خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاکبرداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آبهای سطحی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با افزایش طول باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح توسعه ای سطح خدمات 60 درصد افزایش خواهد یافت ابراز داشت: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به یکصد مسافر افزایش می یابد.

فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان و یکی از 54 فرودگاه موجود کشور است که نقش مهمی در اقتصاد استان دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.