هفته نوزدهم لیگ؛

از رویایی سه تفنگدار فولادی با شاگردان اسکوچیچ تا جدال مسلمان و ذوب آهن

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران تقابل 17 بازیکن و چهار سرمربی با تیم‌های قبلی خود هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی یکشنبه 18 بهمن با برگزاری هفت دیدار به پایان می‌رسد که در این هفته شاهد تقابل 17 بازیکن و چهار سرمربی با تیم‌های قبلی خود هستیم.

در این میان در دیدار فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان عبداله کرمی، لوسیانو پریرا و لئوناردو پادوانی بازیکن تأثیرگزار سابق سرخ‌پوشان اهوازی که از ارکان اصلی قهرمانی این تیم در لیگ سیزدهم بودند در ترکیب زردپوشان دیار نصف جهان به میدان می‌روند.

از طرفی اکبر ایمانی یکی از استعدادهای آکادمی سپاهان نیز در ترکیب شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد.

عبداله کرمی مدافع میانی سپاهانی‌ها در سه فصل بازی برای فولاد 84 بازی انجام داد و شش گل به ثمر رساند.

لوسیانو پریرا امسد اول این روزهای خط حمله تیم رایگور استیماچ نیز در 2 فصل بازی برای سرخ‌پوشان اهوازی آمار 62 بازی و 28 گل را ثبت کرد.

لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی سپاهان که با دریافت کارن قرمز برابر پرسپولیس فرصت تقابل با تیم اسبق خود را از دست داد نیز در یک فصل و نیم‌بازی برای فولاد 35 بازی انجام داد و چهار بار موفق به باز کردن دروازه حریفان سد.

اکبر ایمانی نیز در سه فصل حضور در تیم بزرگسالان سپاهان هفت بازی انجام داد. وی همراه با زردپوشان دیار زایندة رود 2 قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.

سیاه‌جامگان مشهد-گسترش فولاد تبریز

میثم حسینی مدافع چپ تیم سیاه‌جامگان با درخشش در تیم گسترش فولاد به فوتبال ایران معرفی شد. وی 52 بازی برای آبی‌پوشان تبریز انجام داد و در زمانی که گسترشی‌ها در لیگ دسته اول حضور داشتند نایب قهرممانی جام حذفی را به دست آورد.

علیرضا نقی‌زاده هافبک دفاعی که به صورت قرضی از گسترش فولاد به سیاه‌جامگان پیوسته در 53 بازی برای گسترش یک گل وارد دروازه‌ حریفان کرده است.

ایمان موسوی مهاجم جدید سیاه‌جامگان نیز آمار 24 بازی و 5 گل را برای گسترش فولاد به ثبت رسانده است.

فرهاد کاظمی سرمربی سیاه‌جامگان نیز در نیم‌فصل هدایت آبی‌پوشان تبریز موفق شد این تیم را به فینال جام حذفی برساند هر چند در آن فینال در مجموع دو بازی رفت و برگشت 4-2 مغلوب پرسپولیس شد.

ذوب‌آهن-پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی سرمربی کنونی ذوب‌آهن در نیم‌فصل لیگ دوازدهم پرسپولیس بحران‌زده را تحول کرد و از رتبه دوازدهمی به جایگاه ششم رساند و با شکست در ضربات پنالتی در جام حذفی 1392 این تیم را به نایب‌قهرمانی جام حذفی رساند.

وی همچنین در هفت سال بازی برای سرخ پوشان پایتخت 2 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی را به دست آورد.

اما مهمترین تقابل یک بازیکن با تیم سابق خود در این هفته به بازی کردن محسن مسلمان‌ مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان باز می‌گردد.

این بازیکن که از تیم‌های پایه باشگاه اصفهانی به فوتبال ایران معدنی شد در پنج فصل و نیم حضور در جمع سبزپوشان دیار زاینده‌‌رود 144 بازی انجام داد و 15 گل به ثمر رساند. یک قهرمانی جام حذفی، 2 نایب قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا افتخارات مسلمان همراه با ذوبی‌ها است.

علیرضا نورمحمدی کاپیتان پرسپولیس نیز در سه فصل حضور در ذوب‌آهن 59 بازی انجام داد.

ملوان انزلی-نفت تهران

در نخستین بازی هفته نوزدهم لیگ که با تساوی بدون گل ملوان نفت تهرن پایان یافت 2 بازیکن زدپوشان پایتخت برابر تیم قبلی خود به میدان رفت.

سیامک کورشی هافبک دفعای نفت در یک فصل و نیم حضور در جمع قوهای سپید انزلی 38 بازی انجام داد و چهار بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شد.

مهدی شیری مدافع راست تیم علیرضا منصوریان نیز با گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی در ملوان 21 بار برای این تیم به میدان رفت.

البته سیدجلال حسینی مدافع انزلی‌چی نفت که برای ملوان حدود 70 بازی انجام داده و 3 گل به مثر رسانده با تشخیص علیرضا مصوریان مقابل تیم اسبق خود به میدان نرفت.

سایپا-استقلال خوزستان

میلاد میداودی امید اول این روزهای مجید جلالی در نوک پیکاند  حمله نارنجی‌پوشان پایتخت یک فصل برای استقلال خوزستان به میدان رفت آمار میداودی در تیم عبدالله ویسی 29 بازی و پنچ گل است.

همچنین حکیم نصاری هافبک فصل پیش خودروسازان که در 26 بازی سه گل برای سایپا به ثمر رساند با رفع مصدومیت در این دیدار مقابل تیم سابق خود به میدان می‌رود.

صبا-راه‌آهن یزدان

سامان آقازمانی هافبک میانی صبا در یک فصل حضور در جمع لوکوموتیورانان پایتخت 29 بازی انجام داد.

احمد مهدی‌زاده هافبک کنونی راه‌آهن نیز سابقه انجام 12 بازی برای صبا را دارد.

علی دایی سرمربی کنونی صبا بین ساال‌های 1390 تا 1392 هدایت راه‌آهن را به عهده داشت.

مهدی تارتار نیز در کارنامه مربی‌گری خود مسابقه یک فصل و نیم هدایت صبا را دارد.

تراکتورسازی-پدیده

احمدآل نعمه مدافع کنونی مشهدی‌ها در ابتدای لیگ چهاردهم با قراردادی یک میلیارد و سیصد میلیونی به عنوان گران‌ترین بازیکن لیگ به تراکتورسازی پیوست اما پس از تنها 11 بازی برای تراکتورسازان از این تیم تبریزی جدا و به فولاد پیوست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار