ساری؛

رضایی و يزدانی آبرودار كشتي ايران

اتحادیه جهانی کشتی اسامی برترین کشتی گیران جهان در اولین ماه 2016 میلادی را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  اتحادیه جهانی کشتی اولین رده‌بندی برترین کشتی گیران جهان در سال 2016 میلادی را اعلام کرد که در این رده بندی قاسم رضایی دلاور آملي در وزن 98 کیلوگرم همچنان در رده دوم قرار دارد و در بین فرنگی‌کاران کشورمان بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

در بین سایر فرنگی‌کاران کشورمان نیز افشین بیابانگرد با سه پله صعود با قهرمانی در جام تختی از رده نهم به ششم وزن 70 کیلوگرم صعود کرد. داود عابدین زاده نیز که در ماه قبل جایی در رنکینگ 85 کیلوگرم نداشت با قهرمانی در جام تختی در رده هجدهم قرار گرفت. سعید عبدولی هم با قهرمانی در جام تختی از رده هشتم وزن 75 کیلو به رتبه هفتم صعود کرد.

از نکات جالب توجه رده بندی اعلام شده صعود مهدی علیاری از رده دهم 130 کیلو به رده هشتم است. این در حالی است که علیاری در جام تختی در وزن 98 کیلوگرم قهرمان شد، اما در این رده بندی در بین نفرات برتر فوق سنگین حضور دارد.

در این رده بندی تقریبا جایگاه نفرات برتر اوزان هشت گانه نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است و تنها در وزن 80 کیلوگرم یوگنی سالی یف که عنوان نخست جام ایوان پادوبنی را کسب کرده بود از رده هفتم به رده سوم صعود کرد و جای ویکتور ساسونوفسکی اوکراینی در ماه گذشته را گرفت.

در کشتی آزاد هم حسن یزدانی جویباری در وزن 70کیلوگرم پس از رسول گاجی ماگومدوف،قهرمان جهان از روسیه در رده دوم دنیا ایستاد تا دو کشتی گیر مازندرانی آبروی کشتی ایران در جهان باشند .

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.