سردار رضایی:

جلوگیری از ورود دار‌وهای قاچاق به کشور/پیشبرد ماموریت‌های مرزبانی با همکاری مرزنشینان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تمام مرزهای کشور با جدیت حراست می‌شود و هیچ مشکلی در خصوص امنیت مرزها نداریم.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌ها خوشبختانه اقدامات موثر و خوبی در خصوص حفظ و حراست از مرزها به ویژه مرزهای جنوب شرق و شمال غرب توسط مرزبانان انجام شده است.

وی بیان کرد: تمام مرزهای کشور با جدیت حراست می‌شود و هیچ مشکلی در خصوص امنیت مرزها نداریم.

سردار رضایی گفت: طی دو ماه گذشته بیش از 60 تن مواد مخدر کشف و در خصوص جلوگیری از  قاچاق مواد و به ویژه دارو و جلوگیری از قاچاق سوخت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی کشفیات مرزبانی نسبت به سال گذشته افزود: تعامل خوبی با مرزنشینان در راستای پیشبرد ماموریت‌های مرزبانی داریم.

سردار رضایی استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزار آلات نوین در مرزها را الزامی دانست و بیان کرد: در کنترل مرزها صرفا قائل به توان خود نیستیم و باید از توان کشورهای همسایه نیز به عنوان یک راهبرد تاثیر گذار استفاده کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا دیپلماسی مرزی را مکمل کارهای عملیاتی دانست و گفت: در این راستا با کشور همسایه عراق و افغانستان تاکنون چندین نشست مشترک در جهت برطرف کردن مشکلات مرزی و تمایلات برگزار شد که حاصل آن نیز حفظ و حراست بیشتر مرزهای مشترک ایران و افغانستان و عراق است و همچنین برگزاری بدون حادثه کنگره اربعین سال جاری که حاصل دیپلماسی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار