مشهد؛

عیدانه کتاب در خراسان رضوی اجرا می شود

اجرای طرح عیدانه کتاب پس از تهران و اصفهان رتبه سوم را در خراسان رضوی دارد و از ٢٢بهمن اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام اینکه طرح عیدانه کتاب از 22 بهمن در استان اجرایی می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش ارتباط مردم با فرهنگ ، فرهنگ کتاب خوانی و تخصیص مستقیم یارانه کتاب به کتاب فروشی هاست.

یوسف امینی افزود: جامعه کتاب خوان کشور با مراجعه به کتاب فروشی های منتخب در شهر خود می تواند کتاب مورد نظر خود را که شامل کتابهای عمومی و نه آموزشی و کمک آموزشی می شود، با ٢٠ درصد تخفیف خریداری کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است کتاب فروشان با مراجعه به سایت خانه کتاب در طرح یاد شده شرکت کنند،گفت: اختصاص مستقیم یارانه کتاب به کتابفروشی مهمترین دستاورد این طرح و استفاده از یارانه کتاب برای کتاب فروشی ها حداقل ٢٠ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این طرح در ٢١ استان اجرا شده و خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان عنوان سوم را کسب کرد.

امینی با بیان اینکه هر فرد با ارائه کارت ملی می تواند تا سقف یک میلیون ریال خرید کرده و از تخفیف ٢٠ درصدی استفاده کند، گفت: از محاسن این طرح توجه معاونت امور فرهنگی به کتاب فروشی ها و خرید مصرف کننده از درگاه کتاب فروشی هاست.

وی افزود: استفاده از یارانه کتاب برای کتاب فروشی ها حداقل و کف ٢٠ میلیون ریال است.

انتهای پیام//گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.