راه‌اندازی صندوق حمایت از عدالت آموزشی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: صندوق حمایت از عدالت آموزشی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش امروز در نخستین جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، گفت: توازن و تعادل شرط اصلی پایداری جوامع است و بدون تعادل، تثبیت و پایداری، امکان ندارد جامعه توسعه یافته و پایداری فراهم شود.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های کشور این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ کاهش نابرابری و افزایش برابری در آموزش و پرورش از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود.

بطحایی افزود: برای کاهش نابرابری چاره‌ای نداریم مگر اینکه دستیابی به فرصت‌های آموزشی برای اقشار مختلف روستایی و شهری را ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: کیفیت آموزشی در مدارس برخوردار با مناطق کم برخوردار فاصله گرفته است یعنی کلاس درس برگزار می‌شود و معلم به کلاس می‌رود اما کیفیت آموزش تفاوت پیدا می‌کند و یکی از دلایل بروز این پدیده این است که در مناطق کم‌برخوردار دولت نمی‌تواند هزینه‌ها را تأمین کند و آنجا که اولیا امکان جبران را دارند مدارس از لحاظ کیفیت جلو افتاده است؛ از گذشته آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی انجام داده و مدارس شبانه‌روزی، نمونه دولتی و روستامرکزی تلاشی برای رفع این فاصله‌هاست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با کمک جامعه خیرین مدرسه‌ساز صندوق توسعه عدالت آموزشی ایجاد شده است، گفت: این صندوق به دنبال این است که خیرینی که به هر دلیلی وضعیت اقتصادی آنها اقتضا نمی‌کند مدرسه‌ای بسازند این صندوق سرمایه‌های افراد خیر را جذب می‌کند و به صورت سپرده‌گذاری ثابت از سود پول برای مناطق در جهت ارتقای کیفیت آموزشی استفاده می‌کند و اگر خیّر خواست اصل پول مسترد می‌شود.

وی تصریح کرد: به نحوی این صندوق سازماندهی شده است تا خیر تعیین و تکلیف کند که سود حاصل در کدام منطقه، استان یا منطقه‌ای خاص به مصرف برسد.

بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم نهادی از جنس خود خیرین متولی اداره این صندوق شود تا در کوتاه مدت از ثمرات این صندوق استفاده کنیم و در گام نخست بتوانیم از منابع این صندوق برای توسعه مدارس شبانه‌روزی بهره‌مند شویم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار