قانونی جالب برای کمک به مؤسسات خیریه + تصاویر

طبق قانونی جدید سوپرمارکت‌های فرانسوی از دور ریختن و به هدر دادن غذاهای فروخته نشده، منع شدند و باید آن‌ها را به مراکز خیریه و بانک‌های غذایی تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانونی جدید سوپرمارکت‌های فرانسوی از دور ریختن و به هدر دادن غذاهای فروخته نشده، منع شدند و باید آن‌ها را به مراکز خیریه و بانک‌های غذایی تحویل دهند.

ظاهراً برای مقابله با زباله گردها، برخی از سوپرمارکت‌ها روی غذاهایی که دور می‌ریزند، سفیدکننده ریخته یا آن‌ها را درون انبارهایی محفوظ نگهداری می‌کنند.

این قانون جدید روز چهارشنبه و به دنبال درخواست یکی از اعضای شورای شهر کوربوا، آرش درمبرش، در مجلس سنای فرانسه مطرح شد و با ‌اتفاق آرا به تصویب رسید. این قانون در تمامی سوپرمارکت‌هایی با متراژ 499 مترمربع به بالا لازم‌الاجراست و اگر شرکتی از آن سرپیچی کند تا حداکثر 3750 یورو جریمه خواهد شد.

ژاکو بایلت از اعضای «بانکز الیمنتایرز» (شبکه‌ای از بانک‌های غذایی) در گفت‌وگویی با روزنامه گاردین گفت ازآنجایی‌که سوپرمارکت‌ها باید قراردادی با مؤسسات خیریه ببندند، می‌توانیم کیفیت و تنوع غذاهایی را که توزیع می‌کنیم، بالا ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار