نوجوان را از آتش سیگار دور نگه دارید

یکی از مهمترین افرادی که در کاهش گرایش نوجوان به سمت دخانیات بوده والدین هستند.

رقیه یاراحمدی جامعه شناس و آسیب شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از مخاطرات دوره نوجوانی کشیدن سیگار بوده که در اثر شرایط و مواردی این انگیزه در نوجوان ایجاد شده که رو به سوی سیگار و دخانیات آورد.

وی ادامه  داد:فقدان مسئولیت اولین شرط در ایجاد چنین کششی در نوجوانانی که والدین خصوصا پدر آنها همه مسائل مادی را در اختیار آنها گذاشته در نتیجه نوجوان نیز فارغ از هرنوع زحمتی از این منابع استفاده کرده و خود را ملزم به رفتن به سرکار ندانسته و در واقع انگیزه ای در زندگی نخواهد داشت.

یاراحمدی افزود:انزوا طلبی و عدم ارتباط با دوستان،اطرافیان و حتی والدین یکی دیگر از این دلایل بوده که به همین علت نوجوان قادر به بازگویی خواسته و انتظارات خود از پدر و مادر به عنوان کسانی که باید با آنها درد و دل کند،نخواهد بود.

این جامعه شناس در پایان تصریح کرد:توجه به نشانه های ظاهری و جسمانی توسط والدین در فرزند خود از جمله زردشدن رنگ دندان ها،بوی بد دهان و رفت و آمدهای مشکوک با دوستان نامناسب مهم بوده و باید توجه داشت که به علایق و خواسته های نوجوان توجه کرده و نیز آنها را بیش از اندازه محدود و برعکس آزاد نگذاشته همچنین گفت‌وگوهای دوستانه باعث افزایش اعتماد به نفس در نوجوان خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار