درج نام ملک سلمان روی پرده‌های کعبه با نخ طلا و نقره!

حرمت‌شکنی سعودی‌ها با درج نام پادشاه عربستان روی پرده خانه خدا، با اعتراض گسترده مسلمانان مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درج نام پادشاه عربستان سعودی روی پرده خانه خدا با اعتراض گسترده مسلمانان در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

در این گزارش آمده است: کاربران پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به ویژه در توییتر با ابراز شگفتی نسبت به اقدام آل سعود در درج نام های خود بر دروازه های مکه مکرمه، نوشته اند: آل سعود فقط به نامگذاری درهای خانه خدا به نام خود اکتفا نکرده بلکه نام شان را بر پرده کعبه نیز نوشته اند، آیا این حرمت‌شکنی نیست؟

روزنامه القبس عربستان پیشتر نوشته بود: در بخشی از پرده کعبه، با نخ طلا و نقره نام «ملک سلمان بن عبدالعزیز،» پادشاه این کشور، نوشته شده است؛ اقدامی که با اعتراض کاربران صفحات اجتماعی زیادی روبرو شده است.

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم درباره نحوه تهیه پرده کعبه گزارش داد: بیش از 200 کادر آموزش دیده و متخصص سعودی، در کارگاه بافت پرده در ام‌الجود در مکه مکرمه مشغول کارند، در بافت آیات قرآن کریم بر روی پرده خانه کعبه بسیار دقیق بوده و در کارشان هیچگونه اشتباهی پذیرفتنی نیست.

در دوران حکومت آل سعود، ملک عبدالعزیز، در سال 1346 ه. ق دستور ساخت کارخانه‌ای ویژه تولید پرده کعبه را داد. این کارخانه مراحل مختلف بافت و دوخت پرده کعبه مانند آماده سازی نخ، پارچه، ملیله کاری، دوخت و تکمیل آن را بر عهده دارد. ملیله کاری آیات قرآن با نخ طلا و نقره بر روی پارچه‌ای مشکی در این کارخانه بدست هنرمندان ملیله کار، تماماً دستی بافته می‌شود.

دوخت پرده کعبه با دو تن وزن، حدود 20 میلیون ریال سعودی (3/5 میلیون دلار) هزینه دارد. ارتفاع این پرده 14متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتیمتر است که از 16 قطعه به شکل مربع تشکیل‌ شده ‌است. در نوار اطراف این پرده آیات قرآن‌ کریم و در فواصل معین عبارات «یا حی و یا قیوم»، «یا رحمن و یا رحیم» و «الحمدالله رب‌العامین» با رنگ طلایی دوخته‌ شده‌اند.

پوشش در کعبه نیز از حریری به ارتفاع 5/ 6 متر و عرض 5/3 متر منقش به آیات الهی و تزئینات اسلامی با طلا و نقره است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام خدمت دوسستان گلم مسئولین مملکتی مانبتیداجازه چنین کاری به این ملعون هابدهد.کعبه متعلق به تمام مسلمان هاست فردیاشخصی نمتونددخل یانصرف داشته باشد.البته نابودی خانوان ظالم وسفاک ال سقوط نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سگ نجس مطلقه حتی اگه غسلش بدن.این ملک جهنم هم سگ میمونه حتی اگه اسم کثیفشو روی حجرالاسود حک کنه
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
اینا دارن کاری میکنن که دیگه نه تنها مورد خشم مسلمان های جهان بلکه مورد خشم خدا واقع بشن؛ مسلما خدا مثل ما برخورد نمیکنه ونابودیشون حتمیه، انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
دیگه شورشونو در آوردن.چرا ایران کاری نمیکنه؟
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
سلام.ممنونم از پایگاه خبری خوبتون.
اسم این خون آشام رو باید روی دستشویی های مکه درج کنن.هرچند من همون رو هم بی احترامی به سرویس های بهداشتی مکه قلمداد میکنم.مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود
آخرین اخبار