مشهد؛

گشایش نمایشگاه خوشنویسی "فجر 37" در مشهد

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه خوشنویسی فجر 37 دیروز در نگارخانه رضوان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مشهد، مسئول انجمن خوشنویسان ایران در مشهد گفت: در این نمایشگاه 70 تابلو خوشنویسی متعلق به 39 نفر از خوشنویسان این انجمن با درجه استادی و فوق ممتازی به نمایش درآمده است.

حسین قائمی افزود: این تابلوها حاوی احادیث، اشعار و آیات قرآنی مرتبط با موضوع فجر و پیروزی انقلاب می باشد که با خطوط نستعلیق، ثلث، نسخ و شکسته نستعلیق نوشته شده است.

وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان ایران معتبرترین و قدیمی ترین انجمن خوشنویسی در کشور است، گفت: این نهاد انتفاعی و خودگردان در فعالیتهای آموزشی با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند و تنها نهاد صادرکننده مدرک معتبر خوشنویسی در کشور است.

مسئول انجمن خوشنویسان مشهد گفت: انجمن خوشنویسان ایران آموزش خوشنویسی را طی پنج مرحله در سنین مختلف از کودکی تا بزرگسالی آموزش می دهد و طی سه نوبت برگزاری آزمون سراسری در سال به هنرجویان مدرک معتبر می دهد.

قائمی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان ایران پس از گذراندن پنج مرحله آموزش، مدرک رسمی معادل کارشناسی دانشگاه ارائه می کند، افزود: این انجمن با شهریه هنرجویان اداره می شود و هیچ منبع مالی کمکی ندارد.

وی تصریح کرد: در این انجمن 300 خوشنویس با مدرک ممتاز به بالا عضو هستند و حدود 200 نفر نیز در رده های پایین تر مشغول یادگیری می باشند.

مسئول انجمن خوشنویسان مشهد گفت: انجمن خوشنویسان ایران از سال 1389 به دلیل اختلافاتی که بین اساتید در تهران بوجود آمد، به دو انجمن تقسیم شد که این امر منجر به بلاتکلیفی هنرجویان برای کسب مدرک معتبر خوشنویسی و ترک کردن انجمن توسط استادان خوشنویسی در کشور شد.

قائمی افزود: امسال با مداخله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از انجمن ها منحل شد و یک انجمن واحد به نام انجمن خوشنویسان ایران ثبت گردید که وضعیت آموزش خوشنویسی در کشور و کسب مدرک معتبر در این زمینه را سامان داد.

نمایشگاه "فجر 37" از 17 تا 21 بهمن ماه در محل نگارخانه رضوان پذیرای علاقه مندان به هنر خوشنویسی است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.