مشهد؛

بارش باران؛ طرحی برای جمع آوری سرمایه های خرد مردمی

عضو شورای شهر مشهد گفت: در طرح بارش باران با فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری اقدامات موثری در جمع کردن سرمایه های خرد مردمی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جلال فیاضی در خصوص طرح بارش باران اظهار کرد: معاونت اقتصادی شهرداری این امکان را از لحاظ نقدینگی و هم از طریق قرض الحسنه برای مشارکت در این طرح برای مردم فراهم کرده است.

فیاضی با اشاره به اینکه تعیین و تضمین سود سرمایه گذاری باعث اطمینان خاطر شهروندان برای شرکت در این طرح می شود؛ افزود: اگر دراین طرح سرمایه گذاری به صورت اوراق مشارکت نیست حتما باید تضمین لازم برای اصل و سود آن مشخص باشد و برای سرمایه گذار کاملا شفاف سازی شود.

فیاضی در خصوص دوران پسا برجام و تاثیر بر اقتصاد شهری تاکید کرد: در دوران پسا تحریم ارتباطات بانکی و پولی که زمینه های سرمایه گذاری را تسهیل می کند، امکان سرمایه گذاری خارجی خصوصا سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور به سهولت شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: برداشتن این تحریم ها موجب انتقال تکنولوژی به کشور می شود و شهرداری می تواند از این فرصت استفاده کند.

وی افزود: سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل عمومی، ایجاد خطوط BRT، خطوط تاکسی رانی و نوسازی این خطوط و استفاده از تکنولوژی جدید از دیگر سرمایه گذاری هایی است که شهرداری با تعامل دولت می تواند به جذب سرمایه گذار خارجی اقدام کند و شهر مشهد را به شکوفایی برساند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.