نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی؛

تفاوت برخورد فدراسیون فوتبال ایران و ترکیه در تخلفات مربوط به صفحات مجازی

فدراسیون های فوتبال ایران و ترکیه در تخلفات بازیکنان در صفحات مجازی برخوردی متناقض ارائه کرده اند.

تفاوت برخورد فدراسیون فوتبال ایران و ترکیه در تخلفات مربوط به صفحات مجازیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیس تاکی بازیکن تیم آلداسپور ترکیه که در لیگ دست سوم این کشور به میدان می رود پس از پیروزی 2-1 برابر تیم دسته اولی بورسا اسپور در رقابت های جام حذفی این کشور در صفحه شخصی خود در فیس بوک جملاتی چون " مردمانی در مناطق جنگی " و " آزادی برای همه " را نوشت که این عبارات به زعم فدراسیون فوتبال ترکیه شعارهای سیاسی تلقی شد.

پیرو همین امر اتحادیه و فدراسیون فوتبال ترکیه این بازیکن کردتبار را 12 جلسه از همراهی تیمش محروم و 6500 یورو جریمه کردند.

حال با توجه به این که فوتبالیست های ایرانی در استفاده از صفحات مجازی در روزهای اخیر تا حدودی غیرحرفه ای رفتار کرده و پست ها و عکس های مختلفی را در این صفحات قرار می دهند اما کمیته اخلاق فوتبال ایران در برخورد و متنبه کردن، اینگونه بازیکنان تا حدودی منفعل عمل کرده است.

اگر واکنش مسئولان فوتبالی 2 کشور همسایه ایران و ترکیه را در قبال این موضوع با هم مقایسه کنیم به مثل معروف " نه به آن شوری شور و نه به این بی نمکی" پی خواهیم برد.

در همین رابطه با آرش شکرریز کارشناس حقوقی فوتبال گفتگویی انجام دادیم.

وی در همین خصوص اظهار داشت: مرجع صدور و رسیدگی به تخلفات فوتبالیست ها در صفحات مجازی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هر کشور است.

صلاحیت اصلی برخورد با تخلفات این چنینی با کمیته اخلاق فدراسیون ها است. به طور حتم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ترکیه چنین حکمی را برای آن بازیکن صادر کرده است.

شکرریز ادامه داد: طبق تعهدنامه ای که بازیکنان فوتبال امضاء و بر اساس آن کارت بازی دریافت می کنند، موظف هستند به عرف اجتماعی و اصول اخلاقی پایبند باشند.

بازیکنان فوتبال از زمانی که با باشگاه ها قرارداد رسمی بسته و بازیکن حرفه ای و اشخاص رسمی فوتبال تلقی می شوند طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال آن کشور، اساسنامه کمیته اخلاق و آیین انضباطی باید حریم اخلاقی عرف و اجتماعی مربوط به آن کشور را حفظ کنند.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: زمانی که بازیکن حرفه ای در رعایت حریم اخلاقی و عرف اجتماعی دچار تخلف شود، کمیته اخلاق بر اساس نوع تخلف باید به پرونده آن بازیکن رسیدگی و صدور حکم کند.

البته کمیته اخلاق کشورمان با توجه به اسلامی بودن کشور ایران باید رافت اسلامی را در برخورد با تخلفات این چنینی در نظر گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار