هزینه هر دوره درمان ناباروری چقدر است؟

دبیر اجرایی کنگره چالش‌های بالینی گفت: تعرفه درمان نازایی در بخش دولتی یک میلیون و 600 هزار تومان است.

ساغر صالح پور فلوشیب ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعرفه‌های درمان نازایی بیان کرد: مطابق با قانون تصویب شده از سوی وزارت بهداشت، تعرفه درمان نازایی یک میلیون و 600 هزار تومان در بخش دولتی است.این تعرفه در مراکز خصوصی 3 میلیون و 800 هزار تومان تصویب شده است.

وی افزود: در برخی مراکز دولتی مانند بیمارستان طالقانی هزینه‌های نازایی برای هر سیکل درمان تقریبا یک میلیون و 200 هزار تومان است.

صالح پور با اشاره به وسایل گران قیمت درمان نازایی گفت: این تعرفه‌های بالا به دلیل این است که وسایل درمان نازایی چه در آزمایشگاه‌ها، چه در اتاق عمل بسیار گران قیمت و البته وارداتی هستند زیرا هنوز ایران در این خصوص تولید ندارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 15 درصد از زوج‌های ایرانی ناباور هستند که 60 درصد علل ناباروری متوجه آقایان و 40 درصد باقیمانده به دلیل مشکلات خانم‌ها است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی و نازایی افزود:  برای درمان ناباروری نسبت به کشورهای پیشرفته چیزی کم نداریم اما به طور کلی در هر سیکل درمان ناباروری تنها 45 درصد موفق بوده‌ایم و این حاکی از چالش‌های زیادی است که پیش رو داریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار