پیشنهاد داعش برای آتش‌بس

گروه تروریستی داعش از طریق یک واسطه طرحی را به ائتلاف گروه‌های تروریستی حاضر در شمال حلب یا همان «الجبهه الشامیه» رسانده است که به موجب آن آتش‌بس می‌کنند اما علیه ارتش سوریه متحد می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی پیشروی‌های ارتش سوریه در ریف شمالی حلب، داعش طرحی را برای ائتلاف با گروه‌های تروریستی مطرح کرد.
 
این پیشنهاد داعش از طریق واسطه‌ای به نام «یاسر أبو عمار» به دست ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» و در رأس آنها «الجبهه الشامیه» رسیده است که شامل بندهای زیر است:
 
1- آتش‌بس میان دو طرف و توقف حملات میان طرفین
 
2- آزادسازی همه اسرای طرفین
 
3- بازگشایی گذرگاه‌های طرفین و اجازه تردد همه [کامیون‌های حامل] مواد سوختی و غذایی
 
4- عدم جذب گروه برای مبارزه با گروه داعش
 
5- اتاق عملیات «فتح حلب» همه گروه‌های مسلحی را که این توافق را نمی‌پذیرند ملزم و از نقض آن جلوگیری کند. همچنین با توجه به این توافق و نحوه اجرای آن [گروه‌های مسلح] با هر گروهی بجنگند که علیه داعش جنگید، و این مسئله بر هر گروهی که آن را نقض کرد صدق می‌کند. ضمنا هر گروهی که این آتش‌بس را نقض کند جیره‌خوار نظام محسوب خواهد شد.
 
6- مدت زمان این توافق 6 ماهه است و پس از آن تمدید این توافق دوباره بررسی خواهد شد و اگر یکی از طرفین نپذیرفت که توافق تمدید شود بار دیگر جنگ آغاز می‌شود تا اینکه خدا بین ما حکم کند و او بهترین حکم کنندگان است.
 
7- اقدامات نظامی (جنگی) به سوی تحریم و مبارزه با نظام [سوریه] حرکت کند.
 
8- برای حل هر گونه مشکل، یا تخطی هر یک از دو طرف و کنترل نحوه اجرای توافق از طریق تماس میان طرفین واسطه‌ای انتخاب شود.
 
9- هر گونه فریب داعش توسط گروه‌های مسلح و یا حمله آنها از طریق ائتلاف صلیبی به معنای لغو توافق است.
 
10- توافق رسمی نشده و در هیچ صفحه رسمی از دو طرف منتشر نمی‌شود. ولی شما گروه‌های اتاق عملیات فتح حلب درباره انتشار یا عدم انتشار آزاد هستید.
 
11- گروه‌های مسلح یک هفته زمان نیاز دارند که این مسئله را بررسی کنند و به این پیشنهاد پاسخ دهند. البته پاسخ ندادن به معنای نذیرفتن این توافق است. این مدت زمان از تاریخ دیدار افراد سرشناسی آغاز می‌شود که با یاسر ابوعمار به الباب آمدند؛ شخصی که میانجی مورد اعتماد گروه داعش و گروه‌های اتاق عملیات فتح حلب است.؛ گروه‌های که از روز سه‌شنبه 2/2/2016 دعوت را پذیرفتند و به الباب آمدند.
 
12- بر اساس تمایل اتاق عملیات فتح حلب می‌توان سه گذرگاه میان دو طرف باز کرد.
 
طبق گزارش سایت‌های معارضان سوریه، گروه تروریستی داعش در پایان اعلام کرد: «در انتظار پاسخ اتاق عملیات فتح حلب یا هر گونه اصلاحی هستیم که گروه‌ها به همراه افراد سرشناس آن را مطرح خواهند کرد.
 
این پیشنهاد داعش به تروریست‌های شمال حلب پس از آن داده شده که داعش تلاش می‌کند خیال خود را از شمال حلب آسوده کند و توجه خود را به شرق استان حلب معطوف کند؛ جایی که ارتش سوریه از جنوب شهر الباب و کردها از شمال آن در حال پیشروی هستند و این شهر را در معرض سقوط قرار داده است.
 
شهر الباب در شرق استان حلب، گذرگاه نفتی داعش برای فروش آن به ترکیه به شمار می‌رود بنابراین برای داعش شهری بسیار مهمی است.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار