کافه کتاب/ 169

عمران میری: قشر کتابخوان ما مرفه نیستند

جابه‌جایی مکان نمایشگاه حداقل در سال‌های اول ضربه زننده است؛ زیرا قشر کتابخوان ما مرفه نیستند.

حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عمران میری شاعر از سال 79 وارد عرصه ادبیات شده است. از این شاعر تا به امروز یک مجموعه شعر به چاپ رسیده است به نام «عمران میری اثر عمران میری». در ادامه گفتگوی مارا با ایشان می‌خوانید:


* از چه زمانی وارد عرصه ادبیات شدید؟

پدرم همیشه در وصف حضرت زهرا (س) شعر می‌گفت. اما سواد نوشتن نداشت. همیشه به ما پولی می‌داد تا اشعارش را برایش بنویسیم. به نوعی از کودکی با شعر بزرگ شدم، اما از سال 79 به طور جدی این عرصه را دنبال کردم.


* اوضاع نشر در حال حاضر از نظر شما؟

در بحث نشر اتفاقات خوبی افتاده است. از نظر پخش و تبلیغات همه دارند به  نحو احسن اجرا می‌شوند. اما متاسفانه فضای مجازی در حال ضربه زدن به این حوزه است. اما باز هم وقتی ما کتابخوان‌هایمان رو به افزایش هستند، پس صنعت نشرمان دارد خوب عمل می‌کند. 


* ورود نویسنده‌های نوپا به عرصه ادبیات را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تصورم این است، هرچقدر شاعر و نویسنده زیاد باشد نه اینکه به این حوزه ضرر نمی‌زند، بلکه کمک هم می‌کند و فضا را به نوعی رقابتی می‌کند و باعث انگیزش این عزیزان می‌شود. در کل نگاهم به این موضوع مثبت است.


* جابه‌جایی مکان نمایشگاه از دید شما ضربه زننده است؟

حداقل در سال‌های اول ضربه زننده است؛ زیرا قشر کتابخوان ما مرفه نیستند. در حال حاضر یه حساب سر انگشتی هم بخواهیم بکنیم، برای کسی که در تهران زندگی می‌کند هزینه رسیدن به شهر آفتاب بالاست. حالا فکرش را بکنید، نمایشگاه هرساله چقدر بازدیدکننده از شهرستان دارد، هزینه آنها هم بالا می‌رود که در این روند به نمایشگاه کتاب ضربه می‌خورد و من نگاه خوش‌بینانه‌ای به این موضوع ندارم.



گفتگو از: سعیده سادات احمدی



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار