در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران‌جوان؛

رومیانی:دریاچه ارومیه فقط مال یک منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است

عضو فراکسیون قضایی‌گفت:دریاچه ارومیه فقط از آن منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است،احیا دریاچه ارومیه آزمونی است برای مدیران وزارت نیرو که توانمندی خودشان را نشان دهند.

ت

میر هادی قره سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: با توجه به پیگیری نمایندگان آذربایجان شرقی و اینکه موضوع دریاچه موضوع، ملی شده و آقای رئیس جمهور در سفری که به استان آذربایجان داشتند احیا دریاچه ارومیه را یکی از اولویت‌های دولت و اولویت اصلی نظام اسلامی در حوزه حفظ محیط زیست دانستند.

وی با تاکید بر اینکه نامه‌های کاربردی و اجرایی این موضوع هم در هیئت دولت و هم در کارگروه ویژه حفظ و احیای دریاچه ارومیه اجرا شده، تصریح کرد: در مجلس با توجه به اینکه بنده نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه هستم آنجا هم،فراکسیون ویژه‌ای تشکیل شد برای تالاب‌های بین‌المللی خصوصا دریاچه ارومیه و تاکیدمان بر این بود که اراده‌ای جدی برای حفظ و حمایت این منابع طبیعی انجام گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر اسکو اظهار داشت: به این نتیجه اساسی رسیدیم که دریاچه ارومیه فقط از آن منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است،احیا دریاچه ارومیه آزمونی است برای مدیران وزارت نیرو که توانمندی خودشان را نشان دهند.

رومیانی افزود:احیای این منابع ملی یک پروژه سنگین است،همچنین انتقال آب از کانال به دریاچه ارومیه مد نظر است همچنین برنامه‌هایی برای حفظ و احیا دریاچه ارومیه تنظیم شده ولی بودجه اختصاصی به دریاچه ارومیه کفایت امر را نمی‌کند.

وی افزود: امیدواریم مطالعات کارشناسی که انجام شده به جلوگیری از کشتکار صنعتی و نیروگاهی که در اطراف دریاچه انجام می‌شود و آب خیلی سنگینی را که به منطقه تحمیل می‌کند و از طرفی هم نگرانی کشاورزان که کشاورزی خودشان را از دست داده‌اند که آب شرب و آب زراعی آنها با مشکل مواجه شده اند را حل کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار