ایلام؛

آرد سفید از چرخه پخت نان در ایلام حذف می شود

آرد سفید به تدریج از چرخه پخت نان در ایلام حذف می شود.

به گزارش خبرنگار آرد سفید از چرخه پخت نان در ایلام حذف می شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از حذف تدریجی مصرف آرد سفید از چرخه تولید و پخت نان در نانوایی های این استان خبر داد.
کامران سلیمان پور گفت : جایگزین کردن آرد سبوس دار تیره با آرد سفید فاقد سبوس برای تولید نان از مهمترین برنامه های این شرکت است.

وی یکی از برنامه های مشارکتی شرکت غله با مرکز بهداشت استان ایلام را اجرای طرح کاهش سه درصدی سبوس گیری از آرد تولیدی مورد نیاز نانوایی های این استان دانست.

سلیمان پور افزود: افزایش املاح مفید و ریز مغذی ها در آرد مخصوص پخت نان و حذف تدریجی آرد سفید از چرخه تولید برای حفظ سلامت مردم از سیاست های این شرکت و مرکز بهداشت است.

وی با ملی خواندن این طرح (حذف آرد سفید) یادآور شد: در قالب پروژه ملی باید میزان کاهش سبوس گیری در آرد مخصوص پخت نان در همه نانوایی های کشور تا 12 درصد کاهش یابد.

وی از اجرای این طرح در استان با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: با توجه به گرایش و ذائقه مردم به مصرف نان سفید فاقد سبوس، اطلاع رسانی به مصرف کنندگان برای آگاهی یافتن از فواید مصرف نان سبوس دار با همکاری رسانه ها لازم است.

700 نانوایی سنتی، نیمه صنعتی و اتوماتیک نان مورد نیاز جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام را تامین می کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ایلام ، آرد ، پخت نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.