اصفهان؛

1955 پایگاه سلامت در کشور بهره برداری شد

درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان بادهه فجر 1955 پایگاه سلامت در ارتباط با برنامه تحول بهداشت در حوزه سلامت در سطح کشور کشور بهره برداری شد.

به گزارش 1955 پایگاه سلامت در کشور بهره برداری شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان بادهه فجر 1955 پایگاه سلامت در ارتباط با برنامه تحول بهداشت در حوزه سلامت در سطح کشور کشور بهره برداری شد.

ناصر کلانتری در حاشیه آیین افتتاح پايگاه سلامت جامعه زنده یاد حاج احمد صابر در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در مرکز اصفهان گفت: این تعداد پروژه برای جمعیت حاشیه نشینان شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و بخشی از شهرهای بالای  50 هزار نفر افتتاح و بهره برداری شد.

وی، افتتاح همزمان 818 مرکز جامع خدمات سلامت را طی دهه فجر تاکیدکرد و گفت: در مجموع حدود 25 میلیون نفر از جمعیت ساکن شهرهای کشور تحت پوشش برنامه خدمات نوین سلامت در دولت تدبیر و امید قرار گرفتند.

به گفته وی، این خدمات برای بیماریهای واگیر، غیرواگیر و آزمون های اجتماعی تدبیر شده است با این هدف و امید که بتوانیم بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر و مزمن را به سرعت شناسایی کنیم تا پیشرفت، میزان کشندگی و عوارض جانبی آن را در کشور کم کنیم.

رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: در این ارتباط حدود 9 هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در حیطه سلامت را با مشارکت بخش خصوصی به کار گرفتیم که در این راستا دو کارشناسی که تا بحال در هیچ یک از کشورهای منطقه در خدمات سلامت جا نداشتند استفاده کردیم.

کلانتری تصریح کرد: کارشناس بهداشت زنان و تغذیه که با توجه به نقش رفتار و شیوه زندگی در ایجاد بیماریهای غیرواگیر و مزمن حضور آنها برای ارائه خدمات مشاوره ای و ارتقای سلامت مردم بسیار مفید و موثر است استفاده شده تا شیوع و بروز این بیماری ها را کاهش دهد.

وی، اعتبار 1955پروژه پایگاه سلامت و 818 مرکز جامع خدمات سلامت را 960 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ یک سوم از آن چیزی است که باید در اختیار گذاشته می شد ولی وزارتخانه با مدیریت جهادی، حرکت صرقه جویانه و کمک خیرین توانست این رقم از خدمات را در سطح حاشینه نشینان و شهرهای کشور حذف کند.

کلانتری در ادامه با اشاره به افتتاح مراکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد، شهیدان تقی زاده در نیاسر کاشان  و  پایگاه سلامت جامعه صابر در کاشان گفت: این مراکز و پایگاه درراستای ارائه خدمات جدیدی که به عنوان طرح تحول بهداشت توسط وزارتخانه در دست اجرا و پیاده سازی قرار دارد بهره برداری شد.

وی، جایگاه خیرین را برای وزارتخانه دارای مفهوم بالایی از نظر مشارکت مردمی دانست و گفت: مشارکت مردم دو جنبه اساسی توانمندسازی در سلامت افراد دارد که از درد و آلام بیماری آنها کاهش یابد و دیگر اینکه نظام سلامت کمتر نیازمند امکانات و تجهیزات جدید شود.

به گفته وی، مردم هر چقدر سالم باشند منابع کشور بیشتر می تواند در توسعه آموزش، صنعت، کشاورزی و بخش هایی نظیر این موارد هزینه و به کار گرفته شود.

این مسوول وزارتخانه تصریح کرد: بخش اول توانمندسازی در سلامت افراد فرآیند خودمراقبتی مردم است تا به جایی برسند که بیمار نشوند.

کلانتری اظهارداشت:حضور مردم در تامین منابع سلامت یا ایجاد زیرساخت های سالم از جمله ساختمان ها، تجهیزات و حتی نیروهای انسانی می تواند توسط خیرین فراهم شود تا خدمات دولتی درمان در واحدهایی که آنها می سازند به مردم ارائه شود.

وی، در پایان افزود: خیرین یکی از ارکان مهم و حیاتی ایجاد تحول در حوزه بهداشت هستند.

شایان ذکر است ناصر کلانتری،رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای افتتاح سه مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد، مرکز سلامت جامعه شهیدان تقی زاده در نیاسر و پايگاه سلامت جامعه صابر کاشان همراه با اجرای آیین تقدیر از خیرین این پروژه ها و تعدادی از مسوولان حوزه سلامت به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.