جوانان عربستانی از شرکت در جنگ یمن گریزان هستند

بی میلی جوانان عربستانی به شرکت در جنگ یمن موجب مطرح شدن موضوع سربازگیری اجباری از سوی مقامات نظامی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی "الوطن"، در پی ناکامی‌ها و شکست های عربستان سعودی در تحولات منطقه به ویژه در جنگ یمن، کارشناسان و مبلغان این کشور در حال مطرح کردن موضوع سربازگیری اجباری جوانان هستند.

سرتیپ بازنشسته «ابراهیم آل مرعی» خواستار اجباری شدن سربازگیری برای نیروهای مسلح این کشور شد و گفت با توجه به شرایط کنونی که عربستان سعودی دارد، چنین چیزی لازم است.
آل مرعی افزود: در عربستان سعودی، درباره نیروهای مسلح تجدید نظر صورت خواهد گرفت تا به عنوان نیروی حرفه‌ای عمل کند و سربازی اجباری به عنوان نیروی ذخیره بخشی از آن باشد.

وی گفت: با توجه به تهدیدهایی که عربستان سعودی در منطقه با آن مواجه است، اجباری کردن خدمت در نیروهای مسلح امری ضروری است و دولت برای این منظور و ارزیابی آن عمل خواهد کرد.

این افسر بازنشسته سعودی خاطرنشان کرد: درصورتیکه به تغییرات صورت گرفته در رفتارهای قدرتهای بزرگ به ویژه آمریکا نگاه کنیم، می بینیم که این کشور قبلا همپیمان راهبردی عربستان بود، ولی عربستان سعودی دیگر نمی‌تواند بر حمایت و پشتیبانی آمریکا یا هر کدام از کشورهای دنیا در بحرانهای آینده تکیه کند.

از سوی دیگر سرهنگ بازنشسته "خالد بن بجاد المیمونی" رئیس اداره اطلاعات نظامی القصیم، طرح ثبت نام از داوطلبان را مطرح کرد و گفت: این اقدام در گذشته موفقیت آمیز بود.

المیمونی تأکید کرد که باید مشوق و انگیزه‌هایی برای افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی ایجاد شود که از جمله آنها اولویت دادن به اینگونه افراد در استخدام است. کارمندان نیز با دریافت درجه و ترفیع یاد می گیرند که چگونه برای خدمت فراخوانده می شوند، و چگونه با بحرانها مقابله کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار