لرستان؛

فوت 20 نفر در لرستان بر اثر برق گرفتگی

آمار جان‌باختگان برق گرفتگی با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر كل پزشكی قانونی استان لرستان خبر گفت: طی 9 ماهه ابتدای سال گذشته 11 نفر در استان لرستان بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند كه همگی مرد بوده‌‌اند.

دکتر حمید‌رضا نظیفی افزود: این در حالی است كه سال 1394 تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگی 18 و تعداد زنان 2 نفر بود که در مجموع 20 نفر در سال 94 بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 9 ماهه اول، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

نظیفی برق‌گرفتگی را ناشی از استفاده غیراصولی از برق دانست و خواستار توجه نسبت به مباحث ایمنی شد.

وی با بیان این كه خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیش‌تر از بدن خشک است، خاطر‌نشان کرد: کسانی که با برق سر و کار دارند باید دمپایی یا کفش‌هایی با عایق خشک بپوشند و سعی کنند هیچ قسمتی از بدن‌شان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد.

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان افزود: این افراد باید سعی كنند با دست مرطوب و خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنند و هنگام نظافت مراقب باشند تا آب به تجهیزات برقی و کنتور پاشیده نشود.

نظیفی تصریح كرد: خطرناک‌ترین حالت برق گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود، در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می‌تواند باعث از کار افتادن این اعضاء و در نهایت منجر به مرگ شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.