«یک سیب برای دو نفر» روایتی از جنگ برای کودکان

نمایش «یک سیب برای دو نفر» با نگاهی ضدجنگ داستانی را برای کودکان روایت می‌‌کند.

حمیدرضا ملاحسینی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «یک سیب برای دو نفر» گفت: این اثر نمایشی یکی از سه‌گانه‌ای است که من با نگاهی ضدجنگ آن را روی صحنه بردم. بخش بزرگی از این اثر به صورت کارگاهی و با تفکر بازیگران شکل گرفت. دوران نوجوانی‌ام در جنگ گذشت به همین دلیل این مسئله و تبعات آن و همچنین شیوه بیان این مفاهیم برایم بسیار مهم بود.
 
وی در خصوص داستان این اثر بیان کرد: جنگ همیشه آسیب‌های بسیاری را با خود به همراه دارد از جنگ‌های مرزی گرفته تا جنگ‌ها و اختلافات یک خانه اختلافات کوچک باعث جنگ‌های بزرگ می‌شود این فکر اصلی نمایشنامه ما است.
 
ملاحسینی درباره شیوه اجرایی این اثر گفت: نمایش «یک سیب برای دو نفر» با ویژگی‌های مدرن اجرا می‌شود و همان طور که تئاتر دنیا در حال پیشرفت است ما نیز از تکنولوژی بهره گرفته‌ایم و حدود 50 درصد از این نمایش به صورت فیلم ضبط شده و در اصل فیلم-تئاتر است.
 
وی در پایان اظهار داشت: در اجرای نمایش‌های قبلی این گروه که در ژانر کودک قرار می‌گرفت یکی از مسئولان هم به دیدن این آثار نیامد انگار تئاتر کودک را نمی‌بینند در صورتی که این اتفاق برای خودشان به عنوان یک مدیر هم خوشایند خواهد بود.
 
نمایش «یک سیب برای دو نفر» بهمن و اسفند در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.